Resolució
Q-02340/2011 Disconformitat amb el tracte rebut per part d'un metge en un CAP de Barcelona.

Matèries
Polítiques socials
Salut
Disconformitat amb el tracte rebut pel pacient
Data d'inici 15/04/2011
Data de l'últim moviment 08/08/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada es queixa que el metge traumatòleg del seu CAP de referència la va tractar de manera poc respectuosa.

Contingut

De la informació facilitada, se'n desprèn que el CAP va investigar els fets denunciats. Els professionals afectats van manifestar que havien tractat la persona interessada amb respecte i consideració, i que possiblement la seva percepció era deguda a la mala interpretació d'algun comentari, per la qual cosa li demanaven disculpes. 

El Síndic recorda a l'Administració que les persones usuàries dels serveis de salut tenen dret a rebre un tracte adequat i respectuós per part de tots els professionals. Així ho preveu la Carta de drets i deures dels ciutadans amb relació a la salut i l'atenció sanitària, i també el Codi de bones pràctiques administratives aprovat pel Síndic, que, pel que fa a l'àmbit de la salut, recorda específicament que l'Administració ha de tenir un tracte respectuós i amable amb el malalt i els seus familiars.

Tramitació

Data Administració Tràmit

02/05/2011 Institut Català de la Salut Sol·licitud d'informació a l'Administració
18/07/2011 Institut Català de la Salut Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
19/07/2011 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
08/08/2011 Departament de Salut Resolució