Resolució
Q-02344/2011 Manca de resposta de l'Ajuntament d'Esparreguera a un escrit relatiu als danys ocasionats pels aiguats dels dies 17 de setembre i 10 d'octubre de 2010.

Matèries
Polítiques territorials
Medi ambient
Altres
Data d'inici 15/04/2011
Data de l'últim moviment 28/10/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament d'Esparreguera Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

Els promotors de la queixa exposen el seu malestar per la manca de resposta de l'Ajuntament d'Esparreguera a l'escrit que van presentar a les oficines municipals el novembre de 2010 amb motiu dels danys ocasionats pels aiguats dels dies 17 de setembre i 10 d'octubre del mateix any.

Contingut

En la resposta facilitada per l'Ajuntament d'Esparreguera es transcriu part de l'informe fet per l'enginyer industrial dels serveis tècnics municipals en què es dóna compte de l'existència d'una avaria d'un sobreeixidor instal·lat al clavegueram municipal i de la seva reparació.  

No obstant això, el Síndic constata que aquesta informació, si bé té relació indirecta amb el contingut de l'escrit presentat per la comunitat de propietaris, no tracta el tema que plantegen els promotors, i a més a més no se'n desprèn que s'hagi contestat l'escrit de les persones interessades ni que s'hagi atès la seva demanda relativa a la sol·licitud d'una inspecció de la zona i l'arranjament dels desperfectes i altres conseqüències com l'aparició de rosegadors.

El Síndic indica que la Llei orgànica 4/2001, de 12 de novembre, reguladora del dret de petició, estableix el procediment que cal seguir davant de demandes com les que planteja el reclamant. Així, cal fer un acusament de recepció de l'escrit de demanda, admetre o no l'escrit, i en un termini de tres mesos, si escau, donar la resposta que es consideri.

També cal tenir en compte el Codi de bones pràctiques administratives aprovat i difós pel Síndic, l'apartat VII del qual recull el deure de l'Administració de respondre expressament els escrits que presentin les persones interessades.

En conseqüència, el Síndic recorda a l'Ajuntament d'Esparreguera el deure legal de respectar el procediment establert en la Llei orgànica reguladora del dret de petició per tal de fer efectiu el dret dels ciutadans a rebre resposta expressa a les seves demandes, resposta que ha de ser congruent amb la petició formulada.

Tramitació

Data Administració Tràmit

23/05/2011 Ajuntament d'Esparreguera Sol·licitud d'informació a l'Administració
19/07/2011 Ajuntament d'Esparreguera Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
28/10/2011 Ajuntament d'Esparreguera Resolució

Expedients Relacionats

Q-02348/2011