Resolució
Q-02365/2011 Disconformitat amb la notificació de la revocació d'una subvenció per l'establiment com a treballador autònom

Matèries
Polítiques socials
Treball i pensions
Altres
Data d'inici 18/04/2011
Data de l'últim moviment 18/07/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Empresa i Ocupació Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la notificació de la revocació de la subvenció per l'establiment com a treballador autònom que li va ser atorgada el 22 de novembre de 2010. 

Segons la resolució, aquesta decisió es va prendre perquè el 31 de juliol de 2010 la persona interessada va causar baixa en el règim especial d'autònoms (RETA) segons exigeix l'article 14 de l'Ordre TRE/123/2009, de 9 de març. 

El 7 d'abril de 2011 la persona interessada va presentar les al·legacions corresponents envers l'inici del procediment de revocació, i va adduir que desconeixia el requisit que havia incomplert ja que no havia obtingut aquesta informació per mitjà dels organismes públics consultats, entre els quals hi ha l'Empresa Municipal per a la Formació Ocupacional i l'Ocupació, SL (EMFO) de Mollet.

Contingut

De la documentació de què es disposa no es pot concloure que l'actuació de l'Administració en la denegació de l'ajut hagi estat irregular, però cal tenir present que, segons indica el promotor, per a la creació de la seva empresa va obtenir l'assessorament d'EMFO, SL. 

El Síndic fa avinent que la informació que es dóna de manera presencial té una incidència molt més directa en el ciutadà que qualsevol altre mitjà que s'utilitzi per informar del contingut i els requisits de la convocatòria de subvencions. Per aquest motiu, cal que es pugui garantir que la informació que es dóna al ciutadà emprenedor sigui clara, i que quan s'ofereix un assessorament personalitzat sigui adient al cas concret de la persona que el sol·licita, sobretot pel que fa als requisits per accedir als ajuts. 

Per aquest motiu, el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que prengui les mesures necessàries per garantir que les oficines que informen i assessoren el ciutadà per començar la seva activitat empresarial facilitin la informació de manera correcta, sobretot pel que fa als requisits que s'han de complir per ser sol·licitant dels ajuts ja que, en moltes ocasions, l'obtenció de l'ajut condiciona la viabilitat del negoci.

Tramitació

Data Administració Tràmit

24/05/2011 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Sol·licitud d'informació a l'Administració
14/07/2011 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
14/03/2012 Departament d'Empresa i Ocupació Resolució
13/07/2012 Departament d'Empresa i Ocupació Seguiment finalitzat
18/07/2012 Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom Comunicació a Administració finalització del seguiment