Resolució
Q-02373/2011 Manca de resposta de l'Ajuntament de Barcelona a un escrit relatiu a la posició d'una persona dins de la borsa de treball.

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Funció pública
Data d'inici 18/04/2011
Data de l'últim moviment 29/11/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Barcelona Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada exposa la seva queixa per la manca de resposta de l'Ajuntament de Barcelona a un escrit presentat el desembre de 2010 en què sol·licitava informació sobre la situació actual en què es troba dins de la borsa de treball de la categoria de tècnic superior en educació i psicologia. Alhora, demanava conèixer quin és el procés que se segueix en el supòsit que calgués cobrir alguna vacant.

Contingut

La Gerència de Recursos Humans i Organització exposa que, des que s'ha ampliat la borsa de treball a la categoria de tècnic superior en educació i psicologia, no s'ha fet cap interinatge en aquesta categoria professional a l'Institut Municipal d'Educació de Barcelona (en endavant IMEB), ateses les mesures de contenció pressupostàries específiques d'aquest institut, que disposa de plantilla pressupostària pròpia. 

Assenyala que, no obstant això, sí que s'ha fet una incorporació des de la borsa de treball esmentada per ocupar un lloc de treball no adscrit a l'IMEB i que no és el propi d'aquesta especialitat (branca IMEB), ni tampoc de la de cap altra de les especialitats de la convocatòria del procés de selecció en què va participar la persona interessada. 

D'altra banda, la selecció es va fer segons la rellevància de les dades curriculars amb relació a les necessitats del lloc de treball en concret, entre les persones que havien superat l'oposició sense plaça, atès que aquesta selecció ofereix més garanties de coneixement de l'àmbit laboral que la incorporació mitjançant un nou procés de borsa.

A partir de la informació aportada i un cop examinada la regulació que en matèria de borses de treball conté l'Acord de condicions de treball de l'Ajuntament de Barcelona per al període 2008-2011, el Síndic considera que es va cobrir un lloc de treball sense seguir el mecanisme previst a l'Acord esmentat, en què s'estableix que si les borses constituïdes no fossin suficients per cobrir la demanda es constituiria de forma extraordinària la borsa corresponent mitjançant els processos de selectius específics.

En cap cas l'actuació municipal no pot justificar-se sobre la base de fer un procés de selecció a partir de la rellevància de les dades curriculars de les persones que formaven part de la borsa específica, tot indicant que és un criteri que ofereix més garanties de coneixement de l'àmbit laboral que la incorporació mitjançant un nou procés de borsa. Si es considera que aquest criteri ofereix més garanties, s'ha de plantejar en el marc d'una negociació amb les organitzacions sindicals amb què s'acordi la modificació de l'Acord de condicions.

D'altra banda, pel que fa a l'existència de la comissió de seguiment de les borses d'acord amb l'apartat 27.2 de l'Acord de condicions, en l'informe municipal tramès no es dóna resposta sobre aquest punt, de manera que, en cas que no es disposi de comissió de seguiment, el Síndic recorda la necessitat de constituir-la perquè dugui a terme les funcions assignades i elabori els criteris que cal seguir en la gestió de les borses. Si se'n disposa i la persona interessada no n'ha estat informada, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que ho comuniqui a la persona interessada perquè n'estigui al corrent.

Per tot això, el Síndic recorda que en el futur, l'Ajuntament, i concretament la Gerència de Recursos Humans i Organització, no ha de tornar a fer ús d'una borsa de treball específica per cobrir un lloc de treball que -com assenyala textualment l'informe municipal- no té res a veure amb les finalitats per les quals s'ha constituït la borsa.

Tramitació

Data Administració Tràmit

11/07/2011 Àrea de Presidència, Règim Interior, Seguretat i Mobilitat Sol·licitud d'informació a l'Administració
11/07/2011 Institut Municipal d'Educació (IMD) Sol·licitud d'informació a l'Administració
28/09/2011 Institut Municipal d'Educació (IMD) Sol·licitud d'informació a l'Administració
28/09/2011 Àrea de Presidència, Règim Interior, Seguretat i Mobilitat Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
02/11/2011 Ajuntament de Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
29/11/2011 Ajuntament de Barcelona Resolució