La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la finalització del tractament rehabilitador que rebia a l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau de Barcelona.
Exposa que va ser derivada a aquest centre hospitalari per tractar un limfoedema, i que des del maig de 2010 ha estat rebent tractament rehabilitador al Servei de Medicina Física i Rehabilitació. Indica que el passat mes de març li van comunicar la finalització del tractament i li van lliurar l'alta perquè no pertany a l'àrea d'influència d'aquest centre hospitalari.
La persona interessada manifesta que amb aquest tractament ha experimentat una millora important, i demana poder continuar-lo en aquest centre que, segons indica, està especialitzat en aquest tractament.
Segons l'informe del Departament de Salut, la persona interessada va estar rebent tractament rehabilitador al Servei de Medicina Física i Rehabilitació de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau des del juny de 2010 fins al març de 2011, i l'alta va ser decidida per finalització del cicle terapèutic.
Així mateix, consta que es va informar la pacient sobre els criteris d'assignació de centre hospitalari, que en el seu cas l'hospital de referència és l'Hospital del Mar i que, en cas que l'especialista d'aquest centre ho considerés oportú per raons mèdiques, podria sol·licitar la derivació a un altre centre.
Tot i això, en l'informe emès pel Servei de Medicina Física i Rehabilitació en data 22 de març de 2011 s'indicava que era un informe d'alta ?per no pertànyer a l'àrea d'influència de l'Hospital de la Santa Creu i Sant Pau?. Aquesta circumstància porta raonablement a entendre que l'alta es podia haver donat per altres motius que no fossin la finalització del tractament, i pot haver causat en la persona interessada la percepció que se la deixava desatesa.
En aquest sentit, cal recordar que els usuaris dels serveis sanitaris tenen dret a una informació veraç i completa sobre el seu procés assistencial. Per tant cal que tots els centres i serveis siguin extremadament curosos perquè en totes les actuacions es doni al pacient una informació aclaridora -i més encara quan es tracta de la finalització d'un tractament- a fi d'evitar que la persona tingui la sensació que se la desatén.