Un veí de Vilanova i la Geltrú es queixa del fet que a ell i a la seva muller van canviar-los d'equip d'atenció primària (en endavant EAP), de metge i de centre d'atenció primària (en endavant CAP) per un error administratiu, i els van traslladar al CAP I Baix a Mar de Vilanova i la Geltrú.
L'error es va corregir i han recuperat el CAP on pertanyien (CAP Sant Joan), però no han pogut recuperar el metge de capçalera que tenien assignat des de feia més de trenta anys. Així, doncs, volen recuperar aquest metge, sobretot perquè el van perdre per un error administratiu que no és imputable a ells.
La persona interessada i la seva muller són persones grans i el canvi de metge els suposa un gran trasbals i representa un greu perjudici en la relació de confiança entre metge i pacient.
El Departament de Salut indica que no hi va haver cap error en el canvi d'EAP sinó que el canvi va estar motivat per l'obertura d'una nova àrea bàsica de salut (en endavant ABS) a Vilanova i la Geltrú. Això va fer que les persones interessades fossin canviades d'ABS. Posteriorment, arran d'un canvi de domicili, aquestes persones han quedat novament assignades a l'ABS que tenien inicialment assignada.
El Departament de Salut també indica que, en tornar a l'ABS, han demanat que se'ls assignés el seu metge de tota la vida i no ha estat possible, per raons organitzatives.
Malgrat que amb aquesta informació, es dóna per acabada la intervenció en aquest assumpte, el Síndic suggereix que s'atengui la seva petició com més aviat millor, atès que el promotor i la seva esposa són un matrimoni gran i han estat atesos durant molts anys pel mateix metge, tot i tenir en compte les limitacions a l'exercici del dret a la lliure elecció de metge.