Resolució
Q-02404/2010 |
Manca de resolució del Departament d'Acció Social i Ciutadania d'una sol·licitud de revisió del reconeixement de la situació de dependència. |
Matèries |
Polítiques socials |
Serveis socials |
Gent gran |
|
|
Data d'inici |
31/05/2010 |
Data de l'últim moviment |
21/03/2011 |
|
Administracions afectades |
|
Administració |
Últim moviment |
|
Departament de Benestar Social i Família |
Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució |
|
Plantejament
El promotor es queixa de la manca de resolució del Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) d'una sol·licitud de revisió del reconeixement de la situació de dependència presentada en data 18 de maig de 2009 a nom de la seva esposa.
El reclamant explica els fets següents:
1. En data 10 de març de 2008, va presentar a nom de la persona interessada la sol·licitud de reconeixement de la situació de dependència.
2. En data 24 d'octubre de 2008, el DASC va dictar la resolució per la qual es reconeixia a la sol·licitant un grau I nivell 1 de dependència.
3. En data 18 de maig de 2009, el promotor va presentar una sol·licitud de revisió de grau i nivell de dependència per empitjorament de l'estat de la persona interessada i per aplicació errònia del barem.
4. En data 18 de gener de 2010, va presentar una reclamació prèvia sobre el reconeixement de la situació de dependència, en què es va fer constar que feia vuit mesos que havia sol·licitat una revisió de dependència i que encara no se l'havia respost.
El promotor de la queixa informa que estan vivint una situació molt difícil i que necessiten ajuda. En el seu escrit posa de manifest que la seva esposa no pot fer les tasques de la vida diària per ella mateixa.
Contingut
El Síndic ha recordat al DASC el deure de l'Administració de resoldre tots els procediments en el termini legalment establert, en vista del temps que ha transcorregut des de la data de presentació de la sol·licitud de revisió de grau.
El DASC ha respost que en data 25 de novembre de 2010 es va dictar la resolució del Programa individual d'atenció (en endavant PIA) de la persona interessada. Per tant, s'entén que el problema que va motivar la queixa ha quedat solucionat. Per aquest motiu, es finalitzen les actuacions en aquest assumpte.
Tot i això, el Síndic recorda al Departament de Benestar Social i Família la necessitat que adopti mesures per agilitzar la tramitació d'aquests procediments perquè es puguin resoldre en un termini raonable, en garantia del drets de les persones, en vista del temps transcorregut entre la data en què es va presentar la sol·licitud de revisió de grau i nivell de dependència, el 18 de maig de 2009, fins a la data en què s'ha dictat la resolució del PIA.
Tramitació
Data |
Administració |
Tràmit |
|
16/07/2010 |
Serveis Territorials d'Acció Social i Ciutadania a Barcelona |
Sol·licitud d'informació a l'Administració |
06/09/2010 |
Serveis Territorials d'Acció Social i Ciutadania a Barcelona |
Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
11/02/2011 |
Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona |
Sol·licitud d'informació a l'Administració |
11/03/2011 |
Departament de Benestar Social i Família |
Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
21/03/2011 |
Departament de Benestar Social i Família |
Resolució |
Normativa i jurisprudència
Normativa |
|
Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència- BOE.299 (15/12/2006) |
Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- BOE.295 (27/11/1992) |