El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb les nombroses dificultats amb què es troba a l'hora de regularitzar el seu subministrament de gas.
Explica que en data 16 de desembre de 2011, arran d'una presumpta fuita de gas que posteriorment es va declarar inexistent, va trucar a Gas Natural, des d'on se li va indicar que s'havia de posar en contacte amb un instal·lador. L'instal·lador va determinar que no hi havia cap fuita de gas, la qual cosa va comunicar a l'empresa.
Cinc mesos després, el 5 d'abril de 2011, Gas Natural va precintar el comptador de gas del promotor. El promotor es queixa del fet que ara l'empresa li exigeixi, de forma poc clara, tot un seguit d'actuacions que li comporten un cost econòmic, després d'haver pagat ja en dues ocasions la visita d'instal·ladors autoritzats sense haver pogut encara regularitzar el seu subministrament.
El Síndic desconeix la gravetat i la urgència dels defectes que es van detectar en la inspecció d'urgència que es va fer el desembre de 2010. No obstant això, i malgrat que la companyia pugui tallar el subministrament per raons òbvies de seguretat, aquesta institució entén que en tant que es va tardar quatre mesos a fer la revisió corresponent per manca d'aportació del justificant de reparació, Gas Natural s'hauria d'haver posat en contacte amb la persona interessada per recordar-li la seva obligació d'aportar aquell justificant, sobretot quan l'existència de defectes sense reparar podia posar en risc la seguretat de les persones.
Per tot això, el Síndic suggereix a Gas Natural que en situacions en què no es rebi el justificant de reparació corresponent en un termini raonable, es faci un recordatori d'aquell deure al titular de la instal·lació abans de tallar el subministrament de gas per tal que l'usuari prengui les mesures oportunes per aportar les justificacions que es requereixin.
De fet, i si no està recollit, una forma per evitar situacions com la que ha patit la persona interessada seria incorporar amb claredat la necessitat d'aportar un document posterior que justifiqui la reparació quan el tècnic entrega el primer document d'intervencions en instal·lacions receptores de gas.