La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la desestimació de la seva sol·licitud de renda mínima d'inserció perquè, segons la resolució, les dades econòmiques contingudes en l'expedient no acrediten que la unitat familiar no hagi obtingut durant els sis mesos anteriors a la sol·licitud uns ingressos superiors a la prestació econòmica de la renda mínima d'inserció que correspongui al mateix període.
Segons comenta, l'únic ingrés del qual disposa és els 350 euros que li passa el seu exmarit per les pensions que es van establir en la sentència de divorci.
En primer lloc, el Síndic posa de manifest que no s'ha resolt el recurs interposat per la persona interessada contra la resolució de desestimació de la sol·licitud de la prestació de renda mínima d'inserció.
D'acord amb l'article 110.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, l'error en la qualificació del recurs per part del recurrent no és obstacle per tramitar-lo sempre que se'n dedueixi el seu veritable caràcter.
En aquest cas, la naturalesa de l'escrit i el termini dins del qual es presenta, abans de transcórrer el mes des de la notificació de la resolució que desestima la prestació, indica que la voluntat de la persona interessada era presentar un recurs contra la denegació de la prestació i exposar que els ingressos que es feien constar a la resolució no eren els ingressos reals de què disposava.
Per aquest motiu, el Síndic recorda al Departament d'Empresa i Ocupació que forma part dels deures de l'Administració resoldre els recursos administratius interposats contra les resolucions dictades en el marc d'un procediment de forma degudament motivada.
I en segon lloc, el Síndic posa de manifest que no s'ha resolt la sol·licitud de prestació de renda mínima d'inserció que la persona interessada va presentar en data 2 d'octubre de 2012.
En el seu informe, el Departament indica que no es pot reprendre una prestació que no ha estat concedida, i que la documentació aportada és de data posterior a la presentació de la sol·licitud i, en tot cas, s'hauria d'estudiar i valorar en la presentació d'un altre expedient.
En aquest sentit, el Síndic recorda que el deure de requalificar un recurs per part de l'Administració consignat a l'article 110 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, també s'ha d'aplicar en casos en què, com succeeix en aquest cas, la voluntat dels serveis socials de referència era de manifestar la necessitat de percebre la prestació per part de la persona interessada.
Finalment, cal posar de manifest que la persona interessada va presentar una nova sol·licitud de prestació de la renda mínima d'inserció en data 2 d'octubre de 2012, que tampoc s'afirma que s'hagi resolt.
Per aquests motius, el Síndic suggereix al Departament que valori la possibilitat d'eximir la persona interessada del compliment dels requisits pel que fa als ingressos obtinguts durant el període anterior a la presentació de la sol·licitud de la prestació atesa la situació de pobresa severa que manifesta, i que es valori també la requalificació dels escrits presentats tant per la persona interessada com pels serveis socials de referència com a nova sol·licitud de la prestació de renda mínima d'inserció i es valori el compliment dels requisits a aquest efecte. Finalment, el Síndic demana que es resolgui la sol·licitud presentada el dia 2 d'octubre de 2012.