En el marc de la tramitació d'altres queixes rebudes per aquest mateix motiu, el 18 de gener de 2013 el Síndic va emetre una resolució adreçada al Departament de Territori i Sostenibilitat en què li suggeria establir, en cadascuna de les línies de Rodalies de Catalunya, torns diaris d'anada i tornada, amb horari fix, en què circulin combois adaptats per tal que les persones amb discapacitat i mobilitat reduïda en tinguin coneixement i puguin fer-ne ús amb la garantia de la regularitat d'aquest servei. També es va demanar al Departament que millorés la informació a l'usuari amb discapacitat i, concretament, que facilités l'accés a la informació específica per a persones amb discapacitat dins del lloc web de Rodalies de Catalunya.
De la informació tramesa pel Departament es desprèn que s'ha acceptat parcialment la resolució del Síndic i els suggeriments que conté:
Pel que fa al suggeriment d'establir en cadascuna de les línies de Rodalies de Catalunya torns diaris amb horari fix en què circulin combois adaptats, el Departament informa que ?les necessitats de rotació i disponibilitat d'aquest material mòbil no permeten en aquests moments que es puguin adscriure els trens adaptats de forma recurrent a unes freqüències concretes que puguin donar la certesa i garantia a l'usuari de disposar de trens adaptats en un horari concret amb les necessàries garanties de regularitat en la prestació dels serveis?. Tot i això, s'insisteix que en el marc del contracte de serveis amb l'operadora s'està treballant per millorar l'accessibilitat del material mòbil ferroviari i per poder implantar mesures quan l'estat d'accessibilitat del conjunt del parc ho permeti.
Pel que fa a la proposta de millorar la informació a l'usuari amb discapacitat, el Departament assenyala que ?no és possible incorporar la informació detallada pel Síndic atès que el sistema de gestió dels serveis en la situació actual no permet aquesta vinculació entre trens i serveis?.
Pel que fa al suggeriment de millorar la destinació dels enllaços sobre les estacions accessibles al lloc web de Rodalies, s'assenyala que ?s'està treballant en una millora de la web que permeti millorar la informació sobre les estacions que en aquests moments són accessibles a persones amb mobilitat reduïda?.
Així, doncs, tot i la resposta del Departament, el Síndic insisteix a l'Administració que estableixi mesures que permetin garantir, en cadascuna de les línies de Rodalies de Catalunya, torns diaris amb horari fix en què circulin combois adaptats per tal que les persones amb discapacitat i mobilitat reduïda en tinguin coneixement i puguin fer-ne ús amb la garantia de la regularitat d'aquest servei.