La promotora es queixa de les obres d'arranjament del carrer Ter Vell de l'Estartit.
La persona interessada explica que aquest carrer sempre havia tingut tendència a convertir-se en un torrent en ploure. Les obres d'arranjament no han solucionat aquest problema, ans al contrari, a hores d'ara quan plou els vianants no poden circular pel carrer per la quantitat d'aigua que hi transcorre. Aquestes circumstàncies han estat posades de manifest a l'Ajuntament mitjançant dues instàncies, però no s'ha rebut cap resposta.
En vista del que exposa el consistori i amb la confiança que prendran les mesures tècniques pertinents per pal·liar les inundacions d'aquest carrer, es finalitza la intervenció en aquest assumpte pel que fa a problema de fons que es plantejava en aquest escrit de queixa.
Atès que en l'informe no es diu si s'ha donat resposta a les dues instàncies del promotor, el Síndic recorda que les normes elementals de cortesia vers al ciutadà, però també la Llei orgànica 4/2001, de 12 de novembre, reguladora del dret de petició, estableixen l'obligació de les administracions públiques a donar resposta expressa i fonamentada a les demandes de les persones que se li dirigeixin. Per tant, suggereix que s'informi la persona interessada de les decisions municipals, en resposta a les seves instàncies.
Posteriorment, l'Ajuntament ha comunicat que ha traslladat a la promotora l'informe tècnic elaborat a conseqüència de les seves reclamacions. Amb aquesta actuació, el Síndic considera acceptat el recordatori del deure de les administracions de donar resposta expressa a les sol·licituds de les persones interessades.