El promotor exposa la seva disconformitat amb la tramitació que l'Agència Catalana del Consum (en endavant ACC) ha donat a la reclamació/denúncia que va presentar contra un gimnàs.
La persona interessada explica que el 20 de gener de 2010 l'ACC li va respondre que, a banda de notificar la recepció de la seva reclamació, "s'han posat en coneixement de l'empresa els fets, per tal que prengui les mesures necessàries a fi de solucionar aquests problemes i millorar el servei al consumidor".
Tanmateix, uns mesos més tard, el 14 d'abril de 2010, l'ACC li va comunicar el trasllat de la seva reclamació al Districte de Gràcia, ja que entenien que era aquell l'organisme competent en la matèria.
El reclamant indica que, a hores d'ara, no ha rebut cap altra informació sobre l'estat de la seva reclamació/denúncia.
Un cop estudiats amb deteniment els fets exposats, el Síndic conclou que el contingut de la carta en què es comunicava a la persona interessada el trasllat de la denúncia al Districte de Gràcia no és prou entenedora, atès que no s'indica enlloc el motiu que justifica aquest trasllat.
També recorda que el promotor va rebre una primera comunicació de l'ACC el 20 de gener de 2010 en què s'exposava que s'havia rebut la seva queixa i que, en conseqüència, havia posat en coneixement de l'empresa els fets denunciats.
Ara bé, tres mesos més tard, l'ACC li va comunicar que s'havia traslladat la seva queixa al Districte, sense cap tipus d'explicació.
Aquesta manca d'informació sobre el motiu del trasllat va crear confusió a la persona interessada. Per aquest això, el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que, en casos com aquest -quan l'ACC iniciï actuacions- incorpori, en les comunicacions de trasllat a una altra administració que enviï a les persones interessades, la informació i motivació que el justifica.
Amb aquest suggeriment, es finalitza la intervenció en aquest assumpte.