El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la gestió del menjador d'una escola de Dosrius.
Exposa que considera abusiu el sistema de cobraments i abonaments de l'empresa de càtering, ja que de dilluns a divendres el preu és de 6,20 euros i es cobra per avançat al compte bancari. Si no es té compte bancari, el preu és de 6,80 euros.
Si un alumne es posa malalt i es truca a l'escola per comunicar-ho, se segueix cobrant els 6,20 euros els tres primers dies de baixa justificada, i a partir del quart dia s'abona 1,85 euros en concepte de matèria primera no consumida, però els 4,35 euros restants són de despeses de monitors i transport del menjar. Quan van d'excursió, també se segueix cobrant l'import, tot i que les sortides són a l'agenda escolar des de començament de curs.
El promotor addueix que ha exposat aquest assumpte davant del consell escolar, la direcció de l'escola, la inspecció educativa, i els Serveis Territorials.
En l'informe del Departament d'Ensenyament s'exposa que cada curs escolar, durant la segona quinzena de juny, l'escola fa una reunió amb totes les famílies per explicar el funcionament del menjador escolar. L'informe també indica que els preus del menjador han estat pactats amb l'empresa que ofereix el servei de menjador amb acord del consell escolar, i que l'empresa ha lliurat el curs escolar 2011/2012 un document a les famílies en què estan detallades les quotes mensuals de tot el curs.
Segons l'informe, quan la Inspecció educativa va tenir coneixement de la queixa, va convocar una reunió el 12 de desembre de 2011 per tal de tractar el tema del menjador, a la qual van assistir els pares del consell escolar, el representant de l'AMPA, l'inspector de l'escola i la directora. En aquesta reunió es va acordar que la comissió de menjador es posaria en contacte amb altres empreses de menjador per valorar altres ofertes. Així, es va parlar amb tres empreses més i també amb el Consell Comarcal del Vallès Oriental.
L'equip directiu i l'AMPA de l'escola van fer una enquesta a les famílies per valorar diferents aspectes de l'organització del servei de menjador i la resposta majoritària de les famílies va ser que la gestió la continués portant la direcció de l'escola com fins ara.
En la sessió del consell escolar de 24 de maig de 2012 es va tractar el tema de seleccionar l'empresa de menjador per al proper curs i la gestió del servei. El resultat de l'acord del consell escolar ha estat que l'empresa seleccionada continuarà sent la mateixa.
La comissió de menjador ha pactat amb aquesta empresa que durant els primers quatre mesos del curs 2012-2013 deixaran de cobrar la part de monitoratge i transport als alumnes fixos que estiguin malalts, sempre que avisin l'escola a primera hora del matí.
La resposta rebuda indica que es farà un seguiment d'aquesta mesura per decidir si s'implanta la resta del curs.
D'acord amb aquesta informació i atès el seguit d'actuacions que s'han dut a terme en relació amb aquesta qüestió, el Síndic no observa signes d'irregularitat en l'actuació de l'escola ni en la de la Inspecció educativa.