Resolució
Q-02453/2010 |
Manca de resolució del Departament d'Acció Social i Ciutadania d'una sol·licitud de reconeixement del grau de disminució. |
Matèries |
Polítiques socials |
Serveis socials |
Persones amb discapacitat |
|
|
Data d'inici |
02/06/2010 |
Data de l'últim moviment |
29/10/2010 |
|
Administracions afectades |
|
Administració |
Últim moviment |
|
Departament de Benestar Social i Família |
Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució |
|
Plantejament
La promotora explica que el dia 6 d'octubre de 2009 va presentar al Departament d'Acció Social i Ciutadania (en endavant DASC) una sol?licitud de reconeixement del seu grau de disminució, però que encara no ha obtingut la resolució corresponent.
La persona interessada assenyala també que necessita el certificat de grau discapacitat per tal de poder tramitar la targeta d'aparcament per a persones amb discapacitat.
La sol·licitant ha indicat, addicionalment, que recentment ha rebut una carta en la qual el DASC l'informa que és indispensable el certificat de grau de disminució per tal de tramitar la targeta d'aparcament, ja que és amb aquesta valoració que es determina si la persona amb discapacitat supera o no el barem de mobilitat. També se l'informa que "el temps de resposta, pel que fa a les sol·licituds de reconeixement de grau de discapacitat és elevat com a conseqüència del gran nombre de sol·licituds rebudes al Departament". Així mateix, se li comunica que s'han establert una sèrie de criteris de priorització de les valoracions i que, si el seu cas es pot encabir en algun d'aquests supòsits, ho pot demanar adreçant-se al seu centre d'atenció al discapacitat (en endavant CAD).
La promotora ha manifestat la seva disconformitat amb aquesta resposta.
Contingut
El DASC assenyala que la persona interessada va ser citada per fer la valoració del seu grau de discapacitat el dia 4 de novembre de 2010 a les 11.40 hores al CAD Paral·lel.
Atès tot això, es donen per tancades les actuacions en relació amb aquest assumpte.
Amb tot, s'ha constatat que en aquest cas l'Administració ha superat el termini legalment establert per a la tramitació de les sol·licituds fetes per les persones interessades.
D'acord amb tot això, el Síndic recorda que és molt important que una persona amb alguna discapacitat rebi, al més aviat possible, la resolució en què s'estableix el seu grau de disminució, ja que d'aquest grau depèn la seva possibilitat d'accedir a un plec de prestacions i mesures compensatòries que li permetin millorar la seva qualitat de vida mitjançant ajudes destinades a fomentar la seva integració social i el desenvolupament de la pròpia autonomia.
Igualment, el Síndic reitera els suggeriments fets en altres ocasions en relació amb la necessitat que s'adoptin mesures efectives per tal de reduir la durada d'aquest procediments per tal que s'ajustin als terminis legalment establerts.
Tramitació
Data |
Administració |
Tràmit |
|
26/08/2010 |
Serveis Territorials d'Acció Social i Ciutadania a Barcelona |
Sol·licitud d'informació a l'Administració |
30/09/2010 |
Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) |
Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
29/10/2010 |
Departament d'Acció Social i Ciutadania (28/11/2006 - 26/12/2010) |
Resolució |
Normativa i jurisprudència
Normativa |
|
LlEI 23/2002, de 18 de novembre, d'adequació de procediments administratius en relació amb el règim de silenci administratiu i el termini de resolució i notificació, i de primera modificació dels articles 81, 82 i 83 de la Llei 13/1989, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.
- DOGC.3778 (10/12/2002) |