La persona interessada es queixa pel fet que Endesa li va enviar un nou contracte de subministrament d'electricitat al seu habitatge i li va indicar que la novació d'aquest contracte es devia a les modificacions que s'havien acordat amb els titulars. No obstant això, exposa que no havia sol·licitat cap canvi del contracte ni havia acordat cap tipus de modificació.
En la seva resposta, Endesa explica que fa campanyes de renovació dels comptadors d'energia elèctrica que tenen una antiguitat superior als vint-i-cinc anys. Per aquest motiu, el març de 2011 es va efectuar el canvi de tots els equips de mesura de la finca de la persona interessada, que superaven l'antiguitat esmentada. Així mateix, l'empresa manifesta que el setembre de 2011 es va posar en contacte amb la persona interessada i li va demanar disculpes per les molèsties que ocasionades a conseqüència dels fets manifestats en la seva reclamació.
Davant d'aquesta informació, el Síndic observa que la modificació del contracte estava fonamentada en un canvi necessari de comptador i, per tant, considera que l'actuació de la companyia no va ser irregular.
No obstant això, s'adreça a Endesa per tal que prengui les mesures oportunes per evitar emetre comunicacions errònies com la de l'objecte de la queixa. Com es recull en l'article 126.2 del Codi de consum de Catalunya, les persones consumidores tenen dret a rebre la informació i l'atenció adequades i necessàries per conèixer, utilitzar i fer servir amb seguretat i d'una manera satisfactòria els béns i els serveis que ofereix una companyia.
La informació que conté el contracte és una informació rellevant, i l'usuari hauria de rebre informació sobre qualsevol novació o modificació del contracte d'una manera clara, entenedora i inequívoca. Aquest requisit s'accentua quan es tracta d'un servei bàsic com ara el subministrament elèctric.
En conseqüència, el Síndic suggereix a Endesa que prengui les mesures oportunes per evitar que situacions com la que ha exposat la persona interessada es tornin a produir.