En la seva resposta, l'Ajuntament d'Àger informa que s'ha admès a tràmit la reclamació del promotor de la queixa i que s'ha incoat l'expedient de responsabilitat patrimonial corresponent, el qual tindrà per objecte determinar la responsabilitat del consistori i, si escau, l'obligació de la indemnització legal pertinent.
No obstant aquesta informació, el Síndic constata que l'acord d'admissió a tràmit de la reclamació és de data posterior a l'escrit de petició d'informació d'aquesta institució, de manera que queda palès el notable endarreriment en l'inici de la tramitació d'aquest expedient.
Per aquest motiu, recorda el deure de totes les administracions de tramitar les sol·licituds i impulsar la tramitació dels procediments d'acord amb els principis d'impuls d'ofici i celeritat (articles 74 i 75 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú), i de tramitar les seves sol·licituds amb ple respecte al dret dels ciutadans a obtenir una resolució expressa que els sigui notificada dins del termini legalment establert (article 22.1 d) de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya).