Q-02466/2013 | Disconformitat amb el termini suposadament excessiu de concessió/renovació de la targeta d'aparcament individual per a persones amb discapacitat a la ciutat de Barcelona |
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el termini suposadament excessiu de concessió/renovació de la targeta d'aparcament individual per a persones amb discapacitat a la ciutat de Barcelona. Exposa que el seu fill, que té una discapacitat del 65% i que actualment disposa d'una targeta d'aparcament que caducava a finals de març de 2013, va rebre la resolució de la revisió de discapacitat a començament de març de 2013, i la sol·licitud de renovació de la targeta a l'Ajuntament de Barcelona es va formalitzar el 15 de març, amb el convenciment que aquest tràmit era relativament ràpid. Tot i això, en el formulari de la sol·licitud s'exposava que el termini màxim de resolució del procediment és de quatre mesos, per la qual cosa podria succeir que el seu fill estigués tres mesos amb la targeta d'aparcament caducada, amb les dificultats que això podria generar per a la seva mobilitat.
El Síndic recorda a l'Institut Municipal de Persones amb Discapacitat que la Convenció sobre els drets de l'infant i la Llei 14/2010, de 27 de maig, dels drets i les oportunitats en la infància i l'adolescència, estableixen que els poders públics han de proporcionar als infants amb discapacitat i als qui tinguin la responsabilitat de la seva cura el suport necessari per assegurar l'accés efectiu dels infants amb discapacitat als serveis i recursos que han de permetre la seva màxima integració social i desenvolupament possibles. Alhora, aquest ordenament jurídic també estableix la importància que els poders públics guiïn les seves actuacions d'acord amb l'interès superior de l'infant, tal com preveu la Convenció sobre els drets de l'infant o la Llei 14/2010. Totes les mesures que adoptin les institucions públiques, com ara l'Institut Municipal de Persones amb Discapacitat, han d'atendre amb una consideració primordial l'interès superior de l'infant. Ateses aquestes consideracions, per garantir la màxima protecció de l'infant afectat, el Síndic demana a l'Institut Municipal de Persones amb Discapacitat que agilitzi al màxim possible la tramitació de la targeta d'aparcament individual sol·licitada pel promotor, com a representant i pare de la persona interessada.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
26/04/2013 | Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMPD) | Resolució pendent d'acceptació |
28/05/2013 | Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMPD) | Resposta a la resolució pendent d'acceptació |
03/06/2013 | Àrea de Presidència, Règim Interior, Seguretat i Mobilitat | Resolució pendent d'acceptació |
03/06/2013 | Àrea de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports | Vulneració |
03/06/2013 | Institut Municipal de Persones amb Discapacitat (IMPD) | Vulneració |
12/07/2013 | Àrea de Presidència, Règim Interior, Seguretat i Mobilitat | Resolució pendent d'acceptació |
23/07/2013 | Ajuntament de Barcelona | Resposta a la resolució pendent d'acceptació |
31/07/2013 | Ajuntament de Barcelona | Resolució pendent d'acceptació |
16/09/2013 | Ajuntament de Barcelona | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació |
12/11/2013 | Ajuntament de Barcelona | Resposta a la resolució pendent d'acceptació |
18/11/2013 | Ajuntament de Barcelona | Irregularitat |
22/11/2013 | Àrea de Presidència, Règim Interior, Seguretat i Mobilitat | Irregularitat |
22/11/2013 | Àrea de Qualitat de Vida, Igualtat i Esports | Irregularitat |
25/11/2013 | Ajuntament de Barcelona | Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració |
01/10/2014 | Ajuntament de Barcelona | Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració |
13/03/2015 | Ajuntament de Barcelona | Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració |
18/03/2015 | Ajuntament de Barcelona | Seguiment finalitzat |