El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el model d'ordenació viària existent al barri dels Desemparats d'Olot, i amb les afectacions que el pla de mobilitat existent comporta per al passeig dels Desemparats.
Explica que arran del pla de mobilitat actual del barri, aquest passeig és una via molt transitada per vehicles, i que hi ha hagut diversos accidents de cotxe.
En vista de l'informe tècnic aportat per l'Ajuntament d'Olot, el Síndic no aprecia vulneració dels drets constitucionals i estatutaris en l'elecció del model d'ordenació viària que afecta el barri dels Desemparats.
Tot i això, aquesta institució posa de manifest el que estableix el punt 5 de les conclusions d'aquest informe: ?Si que és recomanable promoure campanyes policials o col·locar algun mecanisme reductor de la velocitat per tal de moderar més la velocitat de circulació, augmentar el percentatge de vehicles que circulin a la velocitat legal de 30 km/h i localitzar els pocs usuaris (de l'ordre d'un al dia) que circulen a més de 50 km/h.?
Ateses les competències municipals en matèria d'ordenació del trànsit de vehicles i persones en les vies urbanes i seguretat en llocs públics establertes en l'article 25 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que adopti les mesures que estableix el punt 5 de les conclusions de l'informe a fi de garantir la seguretat de les persones i els béns.