Resolució
Q-02532/2009 Disconformitat per la presumpta manca d'atenció escolar adequada a un alumne amb necessitats educatives especials.

Matèries
Polítiques socials
Educació i recerca
Necessitats educatives especials
Data d'inici 25/05/2009
Data de l'últim moviment 12/09/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Ensenyament Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

Els pares d'un alumne amb necessitats educatives especials es queixen amb relació a una presumpta manca d'atenció escolar adequada de l'institut d'estudis secundaris (en endavant IES) El Cirviànum, de Torelló, al seu fill.

Segons indiquen, aquest alumne té altes capacitats i un lleuger síndrome d'Asperger, i exposen que des de l'inici de la seva escolarització en aquest lES el seu fill no ha estat atès en les seves necessitats educatives especials, malgrat les seves demandes reiterades i el suport de l'equip d'assessorament psicopedagògic.

Les persones interessades refereixen que des de l'lES es considera que el seu fill obté males notes perquè no treballa, i que no tenen en compte les seves característiques i necessitats. La queixa planteja que per la manca d'atenció adequada, l'alumne presenta fracàs escolar i això disminueix les seves oportunitats escolars futures.

Contingut

En vista del que s'exposa en els informes tramesos pel Departament d'Educació, el Síndic entén que l'objecte de la queixa ha estat resolt, atès que el curs 2009-2010 es va endegar una atenció pedagògica i es va fer una adaptació curricular de l'alumne en qüestió.

El Síndic no pot conèixer la idoneïtat del moment en què es va iniciar l'estudi de les necessitats educatives d'un alumne, ni la necessitat o no d'una adaptació curricular. Però entén que, en aquest cas, no s'han valorat necessàries les adaptacions curriculars ni l'atenció específica a l'alumne fins a aquest curs perquè no s'havien identificat les necessitats d'atenció personalitzada.

Per tant, atès que la família havia informat l'escola sobre les necessitats educatives especials del seu fill, derivades de les altes capacitats i del síndrome d'Asperger, sembla que les necessitats educatives especials d'aquest alumne podrien haver estat identificades amb anterioritat, la qual cosa hauria fet possible una atenció específica prèvia a aquest curs.

Per tot el que s'ha exposat, i malgrat que s'entén que l'objecte de la queixa ha estat resolt, el Síndic suggereix que es faci un seguiment proper de l'atenció específica que rep aquest alumne aquest curs, i del seu resultat.

Sol·licita també ser informat sobre l'atenció específica rebuda en el primer trimestre del curs 2009-2010 i de l'evolució de l'alumne en aquest període de temps.

Tramitació

Data Administració Tràmit

04/06/2009 Departament d'Educació (25/05/2004 - 12/05/2006 i 29/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació a l'Administració
18/09/2009 Departament d'Educació (25/05/2004 - 12/05/2006 i 29/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
22/01/2010 Departament d'Educació (25/05/2004 - 12/05/2006 i 29/11/2006 - 26/12/2010) Resolució
22/01/2010 Departament d'Educació (25/05/2004 - 12/05/2006 i 29/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
10/03/2010 Departament d'Educació (25/05/2004 - 12/05/2006 i 29/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
28/05/2010 Departament d'Educació (25/05/2004 - 12/05/2006 i 29/11/2006 - 26/12/2010) Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
16/07/2010 Departament d'Educació (25/05/2004 - 12/05/2006 i 29/11/2006 - 26/12/2010) Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
30/12/2010 Departament d'Ensenyament Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
12/09/2011 Departament d'Ensenyament Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Decret 299/1997, de 25 de novembre, sobre l'atenció educativa a l'alumnat amb necessitats educatives especials- DOGC.2528 (28/11/1997)