Resolució
Q-02534/2011 Queixa d'un grup municipal envers l'Ajuntament de Centelles per les dificultats que té per accedir a la informació municipal.

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Participació ciutadana, política i règim electoral
Data d'inici 27/04/2011
Data de l'últim moviment 25/10/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Centelles Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

Els promotors de la queixa exposen les dificultats amb què es troba el seu grup municipal per poder accedir a la informació municipal, especialment pel que fa als assumptes que no es tracten al Ple.

Contingut

L'Ajuntament de Centelles informa que tota la informació sol·licitada pel grup municipal promotor de la queixa estava ja en el seu poder, atès que feia referència a assumptes que van ser matèria del Ple de l'Ajuntament i, per tant, ja s'havia lliurat als regidors de forma oportuna. Igualment, assenyala que es va optar per accedir a la sol·licitud formulada pels promotors i que es va lliurar la documentació que demanaven.

En vista d'aquesta informació, el Síndic entén que es va actuar en el sentit que demanava el grup promotor de la queixa i, per tant, finalitza les seves actuacions. Tot i això, recorda a l'Ajuntament que, d'acord amb la regulació que s'estableix a l'article 164 del Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, el dret d'informació dels membres de les corporacions locals preveu dos règims diferents d'accés a la informació municipal: un accés directe i un d'indirecte, que implica la sol·licitud prèvia i expressa de la informació necessària al president de la corporació o de les diferents comissions. En relació amb aquest segon cas, es fixen taxativament les causes de denegació de la informació i s'estableix, a més a més, que opera el silenci administratiu positiu si no es dicta resolució denegatòria en el termini de quatre dies a comptar de la data de presentació de la sol·licitud d'informació.

L'Ajuntament, doncs, té el deure de respondre, en tots els casos, les peticions que formulen els regidors, d'acord amb la norma referida. I si l'Administració municipal considera que hi ha raons objectives per denegar l'accés a la informació demanada, o considera que la sol·licitud ja ha estat resolta o atesa prèviament, així ho ha de manifestar a les persones interessades en una resposta escrita en la qual ha de motivar la decisió, dins del termini de quatre dies a comptar des del moment de la sol·licitud

Tramitació

Data Administració Tràmit

12/05/2011 Ajuntament de Centelles Sol·licitud d'informació a l'Administració
02/06/2011 Ajuntament de Centelles Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
25/10/2011 Ajuntament de Centelles Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya- DOGC.3887 (20/05/2003)