El promotor de la queixa, portaveu d'un grup municipal de l'Ajuntament de Corbera de Llobregat, manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament a la sol·licitud d'informació presentada pel seu grup el dia 27 de desembre de 2012 en què demanava còpia dels justificants de pagament i la relació de treballadors d'una empresa de neteja corresponents al mes de desembre de 2011.
De la informació tramesa per l'Ajuntament de Corbera de Llobregat es desprèn que en data 7 de març de 2012 es va enviar a la persona interessada un correu electrònic en què se l'informava sobre les dades de signatura i efecte del contracte amb l'empresa en qüestió, i s'explicava també que aquesta empresa va aportar, per a la formalització del contracte, el certificat d'estar al corrent de les seves obligacions en seguretat social.
Tot i això, el promotor manifesta que no està d'acord amb aquesta resposta i que així ho va indicar a l'Ajuntament mitjançant una instància de data 7 de març de 2012.
L'Ajuntament exposa que la informació que demana el promotor pertany a l'empresa contractada i no és informació pública que estigui en poder de l'Ajuntament. A més a més, es tracta d'informació que conté dades de caràcter personal. També s'assenyala que en els plecs de contractació no es recull l'obligació del contractista d'aportar aquestes dades a l'Ajuntament. Per tant, l'Ajuntament considera que no té obligació de subministrar aquesta informació a la persona interessada.
El Síndic considera que l'Ajuntament té raó quant al fons de l'assumpte i que, d'acord amb el dret vigent, la informació que demana la persona interessada no és informació pública que estigui ni hagi d'estar en poder de l'ens públic que contracta l'empresa prestadora d'un servei.
Ara bé, el Síndic ha sabut que la resposta que s'ha fet arribar a aquesta institució no ha estat traslladada a la persona interessada. Per aquest motiu, recorda que l'article 164 del Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya, que regula el dret d'informació dels membres de les corporacions locals, recull dos règims diferents d'accés a la informació municipal. I es determina que, en qualsevol cas, els membres del consistori tenen dret a rebre una resposta a les seves peticions en el termini màxim de quatre dies a comptar des de la data de presentació de la petició.
D'acord amb això, el Síndic recorda la necessitat de respondre expressament la petició presentada per la persona interessada, en compliment del règim legal referit i del principi de bona administració.
Posteriorment, el promotor ha informat que ha rebut la carta de resposta de l'Ajuntament. Per tant, el Síndic entén que s'ha donat compliment a la resolució que va emetre sobre aquest assumpte, motiu pel qual dóna per finalitzada la seva intervenció.