Atès que la persona interessada té dret a rebre resposta per escrit a la seva reclamació, el Síndic recorda al Departament de Salut que l'Administració té l'obligació de donar resposta a totes les peticions, reclamacions i/o suggeriments que les persones interessades li facin arribar en un temps raonable i donant resposta a allò que plantegin.
A banda d'aquest reconeixement normatiu, el Síndic es remet, també, a les bones pràctiques administratives que han de regir l'actuació de les administracions públiques i, en aquest sentit, recorda que aquesta institució va aprovar el Codi de bones pràctiques administratives el setembre de 2009, l'apartat VII del qual enuncia que l'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu, com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.
Per tant, el Síndic insta el Departament, en cas que encara no ho hagi fet, a contestar com més aviat millor la reclamació de la persona interessada de manera raonada. Amb això, el Síndic dóna per tancades les seves actuacions en aquest assumpte.