Resolució
Q-02553/2012 Manca de resposta de l'Hospital del Vendrell a una reclamació relativa al tracte rebut per part d'un ginecòleg del centre

Matèries
Polítiques socials
Salut
Disconformitat amb el tracte rebut pel pacient
Data d'inici 05/04/2012
Data de l'últim moviment 22/11/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Hospital del Vendrell a la reclamació que va presentar el 24 de febrer de 2012 relativa al tracte rebut per part del seu ginecòleg.

Contingut

Atès que la persona interessada té dret a rebre resposta per escrit a la seva reclamació, el Síndic recorda al Departament de Salut que l'Administració té l'obligació de donar resposta a totes les peticions, reclamacions i/o suggeriments que les persones interessades li facin arribar en un temps raonable i donant resposta a allò que plantegin.

A banda d'aquest reconeixement normatiu, el Síndic es remet, també, a les bones pràctiques administratives que han de regir l'actuació de les administracions públiques i, en aquest sentit, recorda que aquesta institució va aprovar el Codi de bones pràctiques administratives el setembre de 2009, l'apartat VII del qual enuncia que l'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu, com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació. 

Per tant, el Síndic insta el Departament, en cas que encara no ho hagi fet, a contestar com més aviat millor la reclamació de la persona interessada de manera raonada. Amb això, el Síndic dóna per tancades les seves actuacions en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

23/04/2012 Departament de Salut Resolució
22/11/2012 Departament de Salut Seguiment finalitzat