Resolució
Q-02589/2010 Manca de resposta de l'Institut Municipal d'Hisenda a una instància presentada el juliol de 2009.

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu sancionador i expropiació forçosa
Data d'inici 11/06/2010
Data de l'últim moviment 22/09/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Institut Municipal d'Hisenda (IMH) Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada exposa la seva queixa envers l'Institut Municipal d'Hisenda (en endavant IMH) per la manca de resposta a una instància que va presentar en la qual demanava que se li facilités la informació relativa a un seguit de sancions de trànsit de les quals no va tenir cap notificació prèvia a l'ordre d'embargament del vehicle pels deutes pendents.

Contingut

L'IMH manifesta que la raó per la qual no va atendre la petició de la persona interessada va ser que la seva sol·licitud incomplia les previsions establertes a l'article 37 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, segons el qual, si bé es reconeix el dret d'accés els particulars als arxius i als registres, també cal que la petició sigui individualitzada respecte dels documents que es volen consultar, sense que es pugui formular una sol·licitud genèrica sobre una matèria o un conjunt de matèries.

El Síndic manifesta que, si bé és certa aquesta previsió al·legada per l'Administració, també ho és que aquesta previsió s'estableix amb relació al dret dels ciutadans a accedir als registres i documents que formin part d'un expedient acabat en la data de la sol·licitud. En el cas objecte de la queixa, ens trobem amb una sol·licitud formulada per la persona interessada en un procediment sancionador, condició respecte de la qual l'article 35 de la Llei 30/1992 ha establert el dret a conèixer en qualsevol moment l'estat de tramitació dels procediments i obtenir-ne els documents que contenen.

Basant-se, doncs, en aquestes premisses, el Síndic recorda a l'IMH que la persona interessada té dret a accedir als expedients i a la documentació que contenen, i també a obtenir-ne còpia. Una altra cosa és que, atès el volum d'actuacions que afectaven a la totalitat dels expedients sancionadors, i en virtut del principi d'eficàcia i eficiència que ha de presidir les actuacions administratives, s'hauria d'haver informat la persona interessada, d'una banda, de les condicions en què es podria atendre la seva sol·licitud per tal que no es veiés afectat el funcionament dels serveis públics; i de l'altra, del pagament previ, si escau, de les exaccions establertes legalment per obtenir les còpies que va sol·licitar.

Tramitació

Data Administració Tràmit

07/12/2010 Institut Municipal d'Hisenda (IMH) Sol·licitud d'informació a l'Administració
11/02/2011 Institut Municipal d'Hisenda (IMH) Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
14/03/2011 Institut Municipal d'Hisenda (IMH) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
22/09/2011 Institut Municipal d'Hisenda (IMH) Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- BOE.295 (27/11/1992)