La persona interessada es queixa per la demora en la resolució del seu procediment de renda mínima d'inserció.
Exposa que és urgent que es resolgui la seva sol·licitud perquè té acumulats deutes de pis, llum i aigua, i a més està en una situació de risc d'exclusió social, ja que té dues filles amb discapacitat, un nebot a càrrec i el seu marit no treballa.
En el cas de la persona interessada, de les dades aportades es desprèn que són aplicables les previsions de l'article 11 de la Llei 10/1997, de 3 de juliol, de la renda mínima d'inserció, que preveu que la concessió de la prestació econòmica i de les altres mesures que s'estableixin es fa a partir de l'aprovació del pla individual d'inserció i reinserció (PIR), i que ?en cap cas el termini de la presa de l'acord definitiu no pot superar els dos mesos des de la presentació del projecte al Departament de Benestar Social i família?.
Pel que fa a la queixa de la promotora, s'ha superat aquest termini. Cal corregir, per tant, de manera immediata aquesta situació, i prendre les mesures adients per resoldre aquest procediment sense més demora, possibilitar que la persona sol·licitant rebi la prestació econòmica amb celeritat i evitar els perjudicis greus que es poden derivar d'aquestes demores.
Per això, el Síndic recorda al Departament d'Empresa i Ocupació i al Departament de Benestar Social i Família el deure de les administracions públiques d'actuar d'acord amb els principis de celeritat i eficàcia, i de resoldre expressament, i dins del termini màxim establert, tots els procediments. I, en conseqüència, els ha instat a resoldre de manera immediata la sol·licitud presentada per la persona interessada i, si escau, a fer-li el pagament de la prestació com més aviat millor.