La persona interessada exposa que el març de 2010 va presentar una sol·licitud de revisió de reconeixement del seu grau de disminució i que encara no n'ha obtingut resposta. Així mateix, manifesta que atesa aquesta manca de resposta, va presentar una reclamació el juny de 2010 la qual tampoc no ha estat contestada.
Atès que la persona interessada exposa que l'abril de 2011 ha rebut la resolució corresponent, el Síndic finalitza les seves actuacions en aquest assumpte.
Tanmateix, el Síndic constata que en aquest cas s'ha superat el termini legalment establert per aquest procediment i per això recorda al Departament de Benestar Social i Família que és molt important que una persona amb alguna discapacitat rebi, com més aviat millor, la resolució en què s'estableix el seu grau de discapacitat, ja que en depèn la seva possibilitat d'accedir a un plec de prestacions i mesures compensatòries que li permetin millorar la seva qualitat de vida mitjançant ajudes destinades a fomentar la seva integració social i el desenvolupament de la pròpia autonomia.
Així mateix, el Síndic també recorda al Departament la necessitat d'adoptar mesures efectives per tal de reduir la durada d'aquests procediments i que s'ajustin als terminis legalment establerts.