Resolució
Q-02619/2012 Disconformitat amb les molèsties per inundacions que causa l'obstrucció d'un clavegueró

Matèries
Polítiques territorials
Medi ambient
Gestió de residus
Data d'inici 11/04/2012
Data de l'últim moviment 14/09/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Barcelona Actuació irregular de l'administració - Es soluciona el problema, després de la intervenció del Síndic

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb les molèsties per inundacions que pateix freqüentment al local comercial que té a Barcelona a causa de l'obstrucció d'un clavegueró.

Segons exposa, cada vegada que plou les aigües brutes del clavegueram sobresurten per l'inodor del seu local, i l'Ajuntament li ha indicat que el clavegueró s'ha de reparar a càrrec dels veïns, tot i estar situat sota la via pública.

Contingut

De la informació de què es disposa es desprèn que el clavegueró longitudinal on desaigua la finca de la promotora de la queixa és particular i que es troba en mal estat de conservació i de neteja. En data 9 de març de 2010 es va demanar als propietaris que ho arreglessin i que sol·licitessin, al mateix temps, la connexió a la xarxa de clavegueram municipal, que sembla que es troba en bon estat.

El Síndic recorda que l'apartat 4 de l'article 52-32 de l'Ordenança municipal del medi ambient urbà de Barcelona determina que ?la reparació o neteja per part de l'Administració municipal a què es refereixen els paràgrafs anteriors comprendrà solament el tram de desguàs situat a la via pública, i les del tram corresponent a l'interior de la finca s'hauran de portar a terme pel propietari?.

Per aquest motiu, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Barcelona que adopti les mesures adients per tal de comprovar quina és la causa del mal estat del clavegueró i quin és el punt o tram sobre el que cal actuar. 

Així, si es determina tècnicament que les tasques de manteniment del clavegueró afecten la part situada sota la via pública i que el seu mal estat no respon a un ús incorrecte del sistema de clavegueram per part dels particulars afectats per les inundacions i molèsties que motiven aquesta queixa, el Síndic suggereix que sigui l'Ajuntament de Barcelona qui n'assumeixi la reparació, de manera que els particulars s'encarreguin únicament de les reparacions i altres tasques de manteniment del clavegueró en la part que sigui de propietat privada.

Tramitació

Data Administració Tràmit

23/05/2012 Regidoria de Medi Ambient i Serveis Urbans Sol·licitud d'informació a l'Administració
16/07/2012 Regidoria de Medi Ambient i Serveis Urbans Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
17/07/2012 Ajuntament de Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
04/12/2012 Regidoria de Medi Ambient i Serveis Urbans Sol·licitud d'informació a l'Administració
08/01/2013 Regidoria de Medi Ambient i Serveis Urbans Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
09/07/2013 Ajuntament de Barcelona Resolució pendent d'acceptació
26/08/2013 Ajuntament de Barcelona Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
02/09/2013 Ajuntament de Barcelona Resposta a la resolució pendent d'acceptació
20/02/2014 Regidoria de Medi Ambient i Serveis Urbans Sol·licitud d'informació a l'Administració
07/04/2014 Regidoria de Medi Ambient i Serveis Urbans Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
09/05/2014 Ajuntament de Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
14/09/2015 Ajuntament de Barcelona Altres formes de finalitzar