Resolució
Q-02634/2014 Manca de resposta a una sol·licitud de prestacions meritades i no percebudes

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 02/05/2014
Data de l'últim moviment 08/10/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - Es soluciona el problema, després de la intervenció del Síndic
Síndica de Greuges de Barcelona Pendent d'acceptació per l'administració

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a la sol·licitud de prestacions meritades i no percebudes que va presentar davant l'oficina de Benestar Social i Família de Pineda de Mar el 7 de febrer de 2013 referent a la situació de dependència de la seva mare.

Contingut

El Síndic recorda que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació. 

En aquest sentit, l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.

Així mateix, l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa és de tres mesos comptadors des de la data en què la sol·licitud ha tingut entrada al registre de l'òrgan competent per tramitar-la.

És per això que el Síndic demana al Departament de Benestar Social i Família que doni les instruccions oportunes a fi i efecte que s'agiliti al màxim la tramitació de la sol·licitud de prestacions meritades i no percebudes presentada per la promotora de la queixa, i que se li doni resposta sense demora ja que s'han superat amb escreix els terminis legalment establerts.

Tramitació

Data Administració Tràmit

26/05/2014 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
26/05/2014 Síndica de Greuges de Barcelona Comunicació a l'Ombudsman de la resolució pendent d'acceptació
14/07/2014 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
06/10/2014 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació
08/10/2014 Departament de Benestar Social i Família Altres formes de finalitzar