Resolució
Q-02653/2012 Disconformitat amb la denegació d'una escola de Rubí que un alumne amb al·lèrgia a l'ou es quedi a dinar al menjador si no porta el menjar de casa

Matèries
Polítiques socials
Educació i recerca
Altres
Data d'inici 11/04/2012
Data de l'últim moviment 31/12/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Ensenyament Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa, mare d'un alumne de set anys d'una escola de Rubí que té al·lèrgia a l'ou, manifesta la seva disconformitat amb la denegació del centre que el seu fill es quedi a dinar al menjador si no porta el menjar de casa.

Exposa que quan anava a l'escola bressol el seu fill es quedava a dinar al menjador sense cap problema, ja que se li garantia una dieta exempta d'ou. En començar P3, la direcció de l'escola els va comunicar que el seu fill no es podia quedar a dinar a l'escola, excepte si els pares s'encarregaven de portar-li el dinar. En aquell moment, van exposar la seva queixa, verbalment, a l'escola i a la Inspecció d'educació de Sabadell, però la seva situació encara no s'ha resolt.

Contingut

En l'informe de la Inspecció educativa s'assenyala que en aquesta escola hi ha altres alumnes amb intoleràncies alimentàries, però que són casos en què les mesures preventives i de xoc son a l'abast del centre i dels serveis de salut de proximitat, mentre que en el cas del fill de la promotora es requereix la mobilització immediata d'una unitat mèdica especialitzada i l'administració d'un injectable mentre no arribin els serveis mèdics, i s'afegeix que si la situació ha variat, especialment pel que fa a les característiques i la virulència de l'hipotètic xoc, la família ho havia d'haver comunicat a l'escola per revisar l'acord i adaptar-lo a les noves condicions, la qual cosa dóna a entendre que si la situació no ha variat no s'ha de canviar la resposta de l'escola. 

Tot i això, la família fa constar, d'una banda, que va demanar una revisió i una normalització en diverses ocasions i que ho va fer verbalment i directament a la tutora; i, de l'altra, que va aportar regularment, cada sis mesos, els informes de l'al·lergòleg del seu fill, en els quals constava la millora de l'alumne, i que la mare els comentava amb la tutora i li demanava els tinguessin en compte.

A més, cal tenir en compte que es tracta d'una escola petita, d'una línia, que acull 200 alumnes, dels quals es pot fer un seguiment personalitzat, i que això hauria d'impedir que es mantingui una situació com la que reflecteix aquesta queixa.

Finalment, la promotora ha informat que ha canviat el seu fill de centre escolar. En vista d'aquesta informació, el Síndic recorda al Departament d'Ensenyament que cal fer un esforç perquè tots els alumnes puguin gaudir del servei de menjador amb normalitat, i que cal revisar regularment les situacions excepcionals que requereixen mesures excepcionals, amb l'objectiu de la normalització i sense oblidar les precaucions degudes.

Tramitació

Data Administració Tràmit

26/04/2012 Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa Sol·licitud d'informació a l'Administració
26/06/2012 Direcció General d'Atenció a la Família i Comunitat Educativa Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
24/10/2012 Departament d'Ensenyament Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
24/12/2012 Departament d'Ensenyament Resolució
31/12/2012 Departament d'Ensenyament Seguiment finalitzat