La persona interessada mostra la seva disconformitat amb la manca de resposta del Departament de Benestar Social i Família a les reclamacions que va presentar relatives al seu desacord amb la participació en el cost del servei de residència de gent gran establert en el Programa individual d'atenció (en endavant PIA) del seu espòs.
De la informació aportada inicialment per l'Administració, el Síndic constata que en relació amb el cas de l'espòs de la promotora de la queixa s'han arribat a emetre quatre resolucions PIA, i si bé en un inici la queixa va ser motivada per la manca de resposta a les reclamacions presentades, el motiu actual és la data d'efectes que s'ha assenyalat en dues d'aquestes resolucions pel que fa a la participació en el cost del servei. En concret, la persona interessada considera que la participació hauria de retrotraure's a la data en què va ingressar a la residència i se li va reconèixer el servei de residència de gent gran.
Posteriorment, l'Administració, arran dels nous requeriments d'informació del Síndic, informa que la data d'efectivitat és la data de presentació de la revisió econòmica, per la qual cosa, efectivament, la data d'efectes era la data d'ingrés de la persona interessada a la residència, de manera que s'ha proposat fer una revisió d'ofici per tal de canviar la data d'efectivitat.
Malgrat, doncs, que es pugui constatar que l'objecte de la queixa ha quedat resolt, atès que amb l'emissió de diverses resolucions que anul·len o modifiquen resolucions s'ha creat una confusió sobre la situació de la persona dependent, el Síndic suggereix a l'Administració que quan l'emissió d'una resolució afecti resolucions anteriors, es faci referència a aquestes resolucions i s'especifiqui expressament què anul·la o modifica de l'anterior.
A més a més, el Síndic també recorda el deure legal que té l'Administració de respondre expressament els escrits que li dirigeixin les persones interessades, i es remet al Codi de bones pràctiques administratives aprovat per aquesta institució.