Un veí de Barcelona demana la intervenció del Síndic per manca de resposta de l'Ajuntament a un escrit presentat a les oficines municipals el passat 27 de novembre de 2009.
La persona interessada explica que, davant de les molèsties que ocasionen uns veïns del seu edifici, demanava informació sobre el règim d'ocupació d'aquell pis.
L'Ajuntament de Barcelona, en resposta a la demanda d'informació del Síndic, informa de les gestions fetes amb el propietari de l'habitatge, el qual va informar de la propera marxa dels ocupants.
Davant d'aquesta informació, el Síndic indica que la seva petició d'informe feia referència a la manca de resposta i no al tema de fons plantejat per la persona interessada. De la resposta que el consistori ha donat, no es dedueix que el promotor hagi rebut contesta d'aquest Ajuntament tal com aquesta institució demanava.
Per això, el Síndic recorda que la Llei orgànica 4/2001, de 12 de novembre, reguladora del dret de petició, estableix el procediment que ha de seguir-se davant de demandes com les plantejades pel reclamant: cal fer un acusament de recepció, admetre o no l'escrit i, en tres mesos, si escau, donar la resposta que es consideri adient. En aquest cas no consta que s'hagin complert la tramitació que preveu la llei esmentada.
En conseqüència, el Síndic recorda el deure legal de respectar el procediment establert en la Llei orgànica del dret de petició per tal de fer efectiu el dret dels ciutadans a rebre resposta expressa a les seves demandes.
Amb aquest recordatori i amb la confiança que, finalment, el promotor rebrà la resposta a què té dret, es finalitza aquest expedient.