El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a la seva sol·licitud de pensió d'invalidesa no contributiva i de prestació complementària a aquesta pensió que va presentar en data 16 de setembre de 2013 a les oficines del Departament de Benestar Social i Família de Mollet del Vallès.
El Síndic recorda al Departament de Benestar Social i Família que en aquest cas s'ha superat àmpliament el termini de resposta establert a la normativa aplicable.
Per això, assenyala que l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, disposen el deure de les administracions de dictar resolució expressa sobre tots els procediments i de notificar-la a les persones interessades dins el termini establert legalment.
Per tant, atesa la situació de precarietat que viu el promotor, el Síndic suggereix al Departament que doni les instruccions pertinents per tal que les sol·licituds que va presentar el 16 de setembre de 2013 siguin ateses de manera prioritària i resoltes sense més demora.