La promotora de la queixa exposa que era clienta d'ONO i que tenia donats d'alta un servei de telefonia fixa i un de telefonia mòbil. En data 30 de novembre de 2012, va fer la portabilitat d'ambdós serveis a una altra operadora. Tot i això, ONO va continuar emetent factures durant més d'un any.
La promotora va presentar una reclamació a ONO, la qual en data 11 de març de 2014 va resoldre a favor de la reclamant, i li va indicar que rebria un ingrés en concepte dels imports cobrats indegudament. Tot i això, la promotora encara no ha rebut cap import.
Segons l'informe tramès per ONO, l'operadora ha fet un abonament per import de 52,61 euros a la persona interessada. No obstant això queda un import pendent de pagament de 15,03 euros.
El Síndic recorda que l'article 44 del Reial decret 2296/2004, de 10 de desembre, per mitjà del qual s'aprova el Reglament sobre els mercats de comunicacions electròniques, accés a les xarxes i numeració, estableix que quan l'abonat que ha conservat els seus números causi baixa en l'últim operador al qual estava abonat, caducaran tots els drets d'ús d'aquest operador sobre els números de l'abonat.
Per tant, tan bon punt s'ha produït la portabilitat del servei de telefonia fixa, ONO ja no pot emetre més factures al client, atès que han cessat tots els drets sobre el número de l'abonat. Malgrat això, ONO ha seguit emetent factures, de manera indeguda, que han estat satisfetes per la persona interessada fins al moment en què la clienta s'ha adonat dels pagaments indeguts que se li cobraven.
Atesa la informació precedent, el Síndic suggereix a ONO que retorni totes les quantitat abonades per la promotora de la queixa des del 30 de novembre de 2012, moment en què va demanar la portabilitat a una altra operadora.