Resolució
Q-02706/2011 Queixa per la gestió del Programa individual d'atenció.

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 05/05/2011
Data de l'últim moviment 22/11/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Mataró Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada exposa la seva queixa en relació amb la gestió del Programa individual d'atenció (en endavant PIA) atorgat a la seva filla, ja que està en desacord amb la modalitat d'intervenció proposada pels serveis socials bàsics i demana que se li reconegui la prestació econòmica per cuidador no professional en lloc del servei d'ajuda a domicili.

Contingut

De l'informe de resposta de l'Ajuntament se'n desprèn que la proposta de serveis i prestacions per a la persona dependent es fonamenta en una avaluació tècnica dels professionals del servei en el marc de les previsions de la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de suport a l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència, i la normativa de desplegament. 

El Síndic observa que, en tant que es tracta d'una proposta fonamentada tècnicament i que a més a més s'ha estat fent un seguiment continu de la situació familiar, no s'ha produït cap irregularitat en l'actuació administrativa.

Quant a la petició de la persona interessada referent al canvi de treballadora social assignada al cas, el Síndic indica que de la informació aportada no es desprèn que s'hagi produït cap actuació incorrecta per part de la professional assignada.

Cal tenir en compte que entre els drets de la legislació vigent es reconeix a les persones usuàries dels serveis socials el dret a canviar de professional de referència d'acord amb les possibilitats de l'àrea bàsica de serveis socials, i així ho preveu l'article 9.2 e) de la Llei 12/2007, d'1 d'octubre, de serveis socials.

El Síndic indica que, tot i que l'exercici d'aquest dret no és absolut en tant que està subjecte a les possibilitats de l'àrea bàsica, no s'estableix cap altre requisit per poder exercir-lo. Per tant, com que no s'ha posat de manifest l'existència de cap circumstància que impedeixi el canvi de treballadora social que la persona interessada va sol·licitar, seria convenient accedir a aquest canvi.

Per aquest motiu, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Mataró que valori la possibilitat de fer un canvi del professional de referència de la filla de la persona interessada si així ho sol·licita.

Tramitació

Data Administració Tràmit

13/05/2011 Ajuntament de Mataró Sol·licitud d'informació a l'Administració
06/07/2011 Ajuntament de Mataró Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
22/07/2011 Ajuntament de Mataró Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
09/09/2011 Ajuntament de Mataró Resposta a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
22/11/2011 Ajuntament de Mataró Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 12/2007, d'11 d'octubre, de serveis socials- DOGC.4990 (18/10/2007)