La persona interessada va obtenir el títol universitari oficial de màster en programació lliure i es va adreçar als Serveis Territorials d'Ensenyament al Maresme-Vallès Oriental per conèixer a quines especialitats o assignatures quedava facultat per poder donar classes de cara a la convocatòria d'oposicions. Es queixa de la manca de resposta a la instància que va presentar.
El Departament d'Ensenyament informa que la persona interessada va ser atesa en dues ocasions anteriors i que va rebre informació respecte de les qüestions plantejades.
El Síndic constata que si bé és certa aquesta informació també ho és que la persona interessada fonamentava a seva queixa en el fet de no haver rebut resposta a la instància que va formular per tal que es responguessin les seves demandes per escrit. La instància presentada el març de 2011 no va rebre resposta sinó amb posterioritat a la sol·licitud d'informació que el Síndic va trametre als Serveis Territorials.
Per aquest motiu, el Síndic recorda al Departament d'Ensenyament que, en virtut del Codi de bones pràctiques administratives publicat per aquesta institució i que conté els manaments adreçats a les administracions públiques per fer efectiu el dret a la bona administració, les persones tenen dret a rebre resposta expressa a les qüestions que plantegin per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.