Resolució
Q-02750/2010 Manca de resposta de l'Ajuntament de Badalona a una reclamació pel mal estat del paviment i de les voreres d'un carrer.

Matèries
Polítiques territorials
Urbanisme i habitatge
Mobilitat
Data d'inici 22/06/2010
Data de l'últim moviment 01/03/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Badalona Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

Diversos veïns del carrer Maria Cristina de Badalona es queixen del mal estat en què es troben el paviment i les voreres d'aquest carrer. 

Els promotors de la queixa diuen que arran de les obres del metro de la línia 2 que es duien a terme al carrer Francesc Macià, el seu carrer es feia servir per estacionar maquinària, fet que l'ha malmès notablement.

En aquest sentit, en data 2 de març de 2009, els veïns van presentar un escrit en què demanaven una actuació de millora del carrer, però en data d'avui no han rebut cap resposta a la seva sol·licitud.

Contingut

L'Ajuntament de Badalona ha fet arribar un informe de resposta en què assenyala que l'estat actual de les voreres i la calçada del carrer Maria Cristina és idèntic als carrers de l'entorn, a excepció de les zones urbanitzades recentment afectades directament per la construcció de la línia 2 del metro al carrer Francesc Macià.

També indica que aquestes obres promogudes per la Generalitat de Catalunya s'han executat estrictament dins de l'àmbit recollit en el projecte executiu, han afectat la cruïlla de Francesc Macià amb Maria Cristina, i s'ha reposat amb la nova urbanització i amb un asfaltat nou en el tram superior afectat. La resta del carrer, doncs, no ha estat afectat per les dites obres.

Finalment, diu que el manteniment de la resta del carrer no afectat per l'àmbit de les obres depèn del Servei de Manteniment d'Infrastructures de la Regidoria de Via Pública.

En vista d'aquesta informació rebuda de l'Administració afectada, no s'aprecien indicis d'irregularitat. Per tant, es finalitza la intervenció en aquest expedient.

Tanmateix, atès que en el seu informe l'Administració municipal no diu res sobre la resposta donada a l'escrit que en data 2 de març de 2009 els veïns van presentar al consistori, el Síndic recorda a l'Ajuntament que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix l'obligació de totes les administracions de dictar una resolució expressa en tots els procediments i de notificar-la a les persones interessades. 

També recorda que, amb la resolució expressa, encara que sigui fora dels terminis previstos per la normativa, es fa possible que els ciutadans tinguin un coneixement fefaent del determini adoptat per l'Administració en relació amb la seva sol·licitud i puguin resoldre el que millor els convingui en defensa dels seus interessos.

Amb aquest recordatori, es finalitza l'actuació en aquesta queixa.

Tramitació

Data Administració Tràmit

20/07/2010 Ajuntament de Badalona Sol·licitud d'informació a l'Administració
27/10/2010 Ajuntament de Badalona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
01/03/2011 Ajuntament de Badalona Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 2/2002, de 14 de març, d'urbanisme- DOGC.3600 (21/03/2002)