Les persones interessades exposen la seva queixa pel fet que l'empresa Sorea els faci pagar el consum d'aigua produït arran d'una fuita d'aigua que va quedar enregistrat en el comptador general, quan en realitat creuen que la fuita es va produir en el comptador d'un dels veïns.
En relació amb aquest cas, el Síndic indica que certament l'article 46 del Reglament del servei municipal d'abastament domiciliari d'aigua potable en el municipi de Canet de Mar permet facturar el consum més elevat quan hi ha discrepàncies entre els comptadors individuals i el general. No obstant això, el mateix article també permet que la facturació es faci en proporció amb els consums individuals que es dedueixin dels comptadors divisionaris.
Així mateix, si la fuita no es va produir en una zona comunitària i es pot concretar on es va produir, ja que tècnics de Sorea van acudir a reparar la fuita, però cap dels comptadors individuals no va registrar el consum, el Síndic suggereix que es corregeixin les factures en el sentit de garantir un tractament més equitatiu entre els veïns. En cas contrari, s'estaria repercutint sobre els altres consumidors una possible errada d'un comptador individual que no els hauria de ser imputable.
D'altra banda, el Síndic fa avinent que és criteri d'aquesta institució que en casos en què el consum elevat no ha estat voluntari sinó fruit d'una fuita fortuïta a la xarxa, la penalització amb un preu superior perd el sentit, i per tant aquest consum excessiu s'hauria de facturar de forma bonificada amb relació a les tarifes establertes.
A més a més, el Síndic considera que cal adoptar les mesures oportunes per instal·lar els mecanismes adients que permetin detectar les fuites d'una forma ràpida o bé incorporar estímuls per revisar les instal·lacions, atès que la reparació ràpida de la fuita té una incidència no solament en l'import que l'usuari haurà de pagar per l'aigua consumida fortuïtament, sinó també des de la perspectiva d'estalvi d'aigua que la fuita malbarata.
Finalment, en relació amb les suspensions de subministrament que s'han produït arran de la maca de pagament de les factures emeses per repercutir el cost de la fuita, el Síndic vol fer avinent que l'article 91 del Reglament permet al gestor del servei suspendre el subministrament d'aigua als abonats, per manca de pagament de les quantitats resultants de liquidacions fermes, en via administrativa, amb motiu de frau en els consums o en cas provat de reincidència en aquest sentit.
En el cas plantejat, però, el Síndic no pot concloure que existeixi cap ànim de frau en els consums ni tampoc una reincidència. Per aquest motiu, assenyala que en aquest cas concret, l'Ajuntament de Canet de Mar valori la possibilitat de reconnectar el servei als usuaris reduint les despeses de reposició del servei.