La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb les obres de prolongació del carrer Carles G. Vidiella d'Arenys de Mar.
En concret, es queixa del fet que es van començar les obres d'obertura del carrer que transcorre per la seva finca sense haver efectuat l'expropiació corresponent del terreny. A més, el carrer estarà uns 6 metres per sobre de la cota natural del seu terreny i, per tant, el mur de contenció deixa enclotat els seu solar. Exposa que en el moment de començar les obres va pactar amb els serveis tècnics municipals de l'Ajuntament d'Arenys de Mar i amb la constructora que el solar es reompliria de terra i es restauraria la part afectada del seu jardí.
També explica que durant dos anys les obres han estat paralitzades. Ara s'han reprès i, tot i que la persona interessada ha presentat diversos escrits a l'Ajuntament en què recordava el que es va acordar al seu dia, no ha rebut cap resposta per part dels serveis municipals.
De l'informe de l'Ajuntament es desprèn que finalment els serveis tècnics es van reunir amb la promotora per donar resposta a les seves reclamacions i explicar-li els motius pels quals l'Ajuntament no podia accedir a allò que demanava.
Tot i que la decisió de l'Ajuntament està suficientment motivada, el Síndic ha constatat que l'actuació dels serveis municipals no ha estat ajustada a una bona pràctica administrativa, ja que s'ha endarrerit innecessàriament la resposta a les peticions de la persona interessada. Per aquest motiu, el Síndic recorda a l'Ajuntament d'Arenys de Mar que les normes elementals de cortesia vers al ciutadà, i també la Llei orgànica 4/2001, de 12 de novembre reguladora del dret de petició, estableixen l'obligació de les administracions públiques de donar resposta expressa i fonamentada a les demandes de les persones que se'ls adrecin.
D'altra banda, el Codi de bones pràctiques administratives aprovat pel Síndic estableix el següent:
?- L'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu, com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.
- L'Administració ha de contestar de forma expressa els escrits de desacord que la persona interessada pugui formular, encara que la resolució administrativa sigui ferma.
- El silenci administratiu permet a la persona interessada d'accedir a la tutela judicial, però no eximeix l'Administració de l'obligació de donar resposta ni li impedeix de resoldre en qualsevol sentit.
- Les respostes expresses de l'Administració han de ser raonades, intel·ligibles i congruents amb les peticions o les al·legacions formulades, per no causar indefensió o inseguretat jurídica a les persones que s'hi adrecen.?
Amb aquest recordatori de deures legals, el Síndic finalitza la seva intervenció en aquest assumpte i arxiva l'expedient de referència.