Una veïna de Cervera exposa els problemes de salubritat que, des de l'any 2008, pateix en el seu habitatge per filtracions del clavegueram.
La promotora aporta una còpia de set escrits presentats davant l'Ajuntament en què denuncia que pateix les filtracions esmentades i no entén per quin motiu l'Ajuntament no atén les seves sol·licituds.
Del contingut de l'informe municipal de resposta, se'n desprèn que l'Ajuntament està prenent les mesures necessàries per solucionar els problemes de filtracions que la promotora pateix. Per tant, amb la confiança que les mesures indicades seran suficients per solucionar la problemàtica plantejada, es finalitza l'actuació en aquest assumpte.
Això no obstant, de l'informe no se'n desprèn que s'hagi donat resposta a les instàncies presentades per la persona interessada. En conseqüència, el Síndic recorda que l'Administració ha de respondre expressament les peticions que formulin els ciutadans.
També recorda que segons el Codi de bones pràctiques administratives que el Síndic va aprovar el 2 de setembre de 2009, l'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu, com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.