La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la demora en la resolució de la reclamació que va interposar davant l'Agència Catalana del Consum.
Exposa que recentment ha rebut un escrit de data 8 de març de 2013 en què se li indica que disposa de deu dies per confirmar la seva voluntat de continuar el procediment arbitral. Remarca la brevetat d'aquest termini en contrast amb el termini de gairebé dos anys des que l'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor del Baix Camp va trametre la seva reclamació a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya.
El Síndic recorda al Departament d'Empresa i Ocupació que l'article 49 del Reial decret 231/2008, de 15 de febrer, pel qual es regula el Sistema Arbitral de Consum, determina que ?el termini per dictar un laude és de sis mesos des de l'endemà de l'inici del procediment arbitral, i el pot prorrogar l'òrgan arbitral mitjançant una decisió motivada, llevat d'acord en contra de les parts, per un període no superior a dos mesos?.
En aquest cas, no hi ha constància que l'òrgan arbitral hagi prorrogat el termini establert per la norma, per la qual cosa el Síndic recorda el manament que l'article 51 de la Constitució adreça als poders públics en el sentit de garantir la defensa dels consumidors i usuaris, i protegir la seguretat, la salut i els interessos econòmics legítims amb procediments eficaços. L'article 28 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya també se situa en la mateixa línia.
Per aquests motius, el Síndic demana al Departament que adopti les mesures adients per tal d'agilitar la tramitació d'aquest procediment i resoldre la sol·licitud presentada per la persona interessada.