Resolució
Q-02842/2010 Manca d'actuació i de resposta de Fecsa-Endesa a diverses reclamacions per problemes de tensió en el subministrament elèctric.

Matèries
Consum
Elèctric
Data d'inici 28/06/2010
Data de l'últim moviment 23/03/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

ENDESA Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

Una veïna de Mas el Puig de Muntanyola exposa que els problemes de tensió en el subministrament elèctric de casa seva no s'han solucionat i que Endesa encara no ha dut a terme les actuacions a la xarxa necessàries per garantir la continuïtat i la qualitat necessàries en la prestació del servei de subministrament elèctric. 

La persona interessada ja havia plantejat una queixa l'any 2008 (Q-01398/08) amb relació a aquest mateix assumpte, la qual es va arxivar per entendre que el problema plantejat es trobava en tràmit de solucionar-se satisfactòriament perquè, després d'intentar instal·lar una estació transformadora que finalment no es va poder executar per manca de permisos particulars, Fecsa-Endesa es va comprometre amb ella a instal·lar dins de la seva propietat un transformador aeri. 

Tanmateix, la promotora s'ha adreçat de nou per exposar la dificultat amb què es troba per posar-se en contacte amb un responsable de Fecsa-Endesa i per obtenir una resposta a les reclamacions que ha presentat amb relació a les obres concretes que Endesa vol portar a terme.  

Segons el que indica la reclamant, sembla que el problema actual també té relació amb la determinació de quina és la millor solució tècnica per millorar el seu subministrament elèctric.

Contingut

Del contingut de la resposta de Fecsa-Endesa, no se'n desprèn que l'empresa s'hagi posat en contacte novament amb l'afectada per donar-li les explicacions oportunes que, segons exposava la persona interessada, tenia moltes dificultats per obtenir. 

El Síndic recorda que no li correspon determinar quin dels projectes possibles és el més adient per garantir la qualitat en el subministrament que ha portat a tramitar aquesta queixa. Tanmateix, recorda que la reclamant té dret a ser atesa en les seves consultes com així es desprèn de l'article 211-4 del Codi de consum.  

Com aquesta institució ja ha suggerit en ocasions anteriors, donar una resposta fonamentada a l'usuari -malgrat la complexitat tècnica de la matèria- és, a més d'una mostra de respecte als seus drets, un exemple de la qualitat en l'atenció al consumidor.

Així doncs, recorda que els consumidors i usuaris tenen dret al subministrament d'energia elèctrica en condicions de qualitat i seguretat. I la qualitat en la prestació d'aquest servei bàsic també inclou la qualitat en l'atenció al consumidor, com així disposa l'article 99.2 del Reial decret 1955/2000, d'1 de desembre. 

Per aquest motiu, el Síndic suggereix a Fecsa-Endesa que doni resposta expressa a les peticions d'informació que al seu dia li va adreçar la persona interessada i així arribar a un acord que permeti resoldre de forma definitiva els problemes de subministrament elèctric en el seu habitatge.

Amb la confiança que s'atendran les peticions d'informació de la promotora, es finalitzen les actuacions.

Tramitació

Data Administració Tràmit

19/07/2010 ENDESA Sol·licitud d'informació a l'Administració
08/09/2010 ENDESA Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
28/09/2010 ENDESA Sol·licitud d'informació a l'Administració
26/10/2010 ENDESA Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
23/03/2011 ENDESA Resolució