El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la suspensió de la prestació de renda mínima d'inserció que tenia concedida.
Exposa que en data 16 de desembre de 2011 es va dictar una resolució per la qual se li suspenia la prestació per no haver aportat la documentació que se li havia requerit. Indica, però, que no va rebre cap requeriment de documentació, si bé amb posterioritat a aquesta resolució sí que va presentar alguna documentació a l'Administració, per justificar la seva situació i demanar que s'agilitessin les gestions per reprendre el pagament. Tanmateix, sembla que aquesta situació encara no s'ha resolt, i la seva situació és crítica.
La Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom indica que la prestació es va suspendre per resolució de 16 de desembre de 2011 perquè la persona interessada no va aportar la documentació requerida; i també que amb posterioritat s'ha valorat favorablement la represa de la prestació, amb efectes des del gener de 2012, però que queda pendent l'adopció de la resolució corresponent.
De les dades de què es disposa cal entendre que la suspensió de la prestació es fonamenta en la manca d'aportació per part de la persona interessada de la documentació que se li havia requerit. Tanmateix, en la resolució que així ho estableix s'indica que el promotor es va personar a les dependències de l'Administració i que va aportar la documentació que se li havia demanat en data 2 d'agost de 2011.
Per tant, no es pot concloure que el promotor hagi incomplert les seves obligacions en aquest sentit i, en conseqüència, no es pot considerar que hi hagi causa suficient per a la suspensió de la prestació.
D'altra banda, en l'informe tramès per la Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom s'assenyalava que s'havia valorat favorablement la represa de la prestació, amb efectes des del gener de 2012. Això no obstant, la persona interessada ha informat que encara no s'ha fet efectiva la reactivació i que no ha tornat a cobrar la prestació.
Per tot això, el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació, d'una banda, que es reprengui de manera immediata el pagament de la prestació al promotor de la queixa, a fi que pugui cobrir les seves necessitats bàsiques, d'acord amb la finalitat d'aquesta prestació; i de l'altra, que es comprovin les actuacions fetes en el procediment i els requeriments efectuats a la persona interessada i que, en cas que es confirmin les dades exposades, s'anul·li la suspensió acordada el desembre de 2011 i es reconegui al promotor el dret a la prestació sense interrupció.