De l'informe elaborat per la Regió Sanitària Camp de Tarragona del Servei Català de la Salut es desprèn que la persona interessada va ser intervinguda l'any 1989 d'una plàstia de lligament creuat del genoll. Atès que necessita una revisió d'aquesta plàstia, se'l va incloure en llista d'espera el 23 de març de 2011.
També s'indica que, tot i no ser una intervenció urgent, es va considerar prioritària, ja que es van tenir en compte els criteris d'edat, clínics, activitat professional i risc evolutiu de l'afectat.
Així mateix, s'informa que, gràcies als esforços de coordinació fets pel centre hospitalari, la persona interessada hauria pogut ser intervinguda el mes d'octubre de 2011, opció que aquesta persona va rebutjar pel fet que es dedica a l'agricultura i estava en plena campanya. Tot i això, segons l'informe, el 12 de gener de 2012 té cita amb el professional responsable de l'assistència per poder parlar novament de la situació.
Per això, atesa aquesta informació i atès el llarg termini d'espera que ha patit la persona interessada, el Síndic suggereix al Departament de Salut que adopti les mesures organitzatives necessàries a fi de reduir els terminis d'espera per aquests tipus d'intervencions, i que informi les persones interessades dels seus drets a ser atesos amb agilitat i a rebre informació general del centre, ja sigui sobre les derivacions a altres centres o sobre les llistes d'espera del mateix centre.