Resolució
Q-02921/2012 Disconformitat amb la denegació d'una sol·licitud de canvi de centre d'atenció primària

Matèries
Polítiques socials
Salut
Altres
Data d'inici 24/04/2012
Data de l'últim moviment 19/03/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la denegació de la seva sol·licitud de canvi de centre d'atenció primària.

Exposa que han canviat la seva metgessa de capçalera a un altre centre i volia que l'hi assignessin. Segons que manifesta, li han contestat oralment que no era possible el canvi, però encara no ha rebut resposta escrita a la seva petició.

Contingut

El Departament de Salut informa que en data 4 d'abril de 2012 es va enviar resposta escrita a la petició de la persona interessada, de manera que aquesta part de la queixa ja està resolta.

Pel que fa al fons de la qüestió, el Departament de Salut es remet a la Instrucció 3/2003 del CatSalut que regula de manera provisional la lliure elecció d'equip d'atenció primària de salut i de metge de capçalera o pediatre, i esmenta que el CatSalut va autoritzar la suspensió temporal del dret a la lliure elecció de metge en els centres d'atenció primària de Sant Cugat del Vallès, arran de la posada en marxa d'un nou centre.

Atès que la Instrucció esmentada preveu que excepcionalment i temporalment l'elecció de centre d'atenció primària pot estar condicionada per la capacitat física del centre, que aquesta situació ha de ser prèviament confirmada pel CatSalut i que així ha estat en aquest cas, el Síndic no aprecia irregularitat administrativa en l'actuació de l'Administració sanitària quan ha suspès temporalment i excepcionalment la lliure elecció d'equip d'atenció primària de salut i de metge de capçalera i no ha autoritzat la petició de canvi de la persona interessada.

No obstant això, d'acord amb la informació de què es disposa, el 26 de setembre de 2012 va finalitzar el període de suspensió fixat, per la qual cosa res no ha d'impedir que les sol·licitud que s'hagin efectuat amb posterioritat a aquesta data es valorin ja sense estar sotmeses a aquesta suspensió.

Així, atès que la persona interessada va presentar una nova sol·licitud de canvi el mes d'octubre de 2012, el Síndic suggereix al Departament de Salut que doni les ordres oportunes perquè la seva petició sigui valorada de nou, tenint en compte que actualment ja no està vigent la suspensió acordada, i que, si no hi ha cap causa que ho impedeixi, s'autoritzi la seva sol·licitud.

Altrament, atesa la provisionalitat de la Instrucció esmentada i que ja han passat nou anys des que es va publicar, el Síndic suggereix al Departament de Salut que es desplegui reglamentàriament i de forma específica el dret a la lliure elecció de metges i centre, i que s'acabi així amb la provisionalitat de la Instrucció.

Tramitació

Data Administració Tràmit

09/05/2012 Servei Català de la Salut SCS Sol·licitud d'informació a l'Administració
10/07/2012 Servei Català de la Salut SCS Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
07/09/2012 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
03/12/2012 Departament de Salut Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
01/10/2014 Departament de Salut Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
08/10/2014 Departament de Salut Resposta a la resolució pendent d'acceptació
17/03/2015 Departament de Salut Irregularitat
18/03/2015 Servei Català de la Salut SCS Irregularitat
19/03/2015 Departament de Salut Seguiment finalitzat