La promotora de la queixa exposa que en data 28 de maig de 2015 va presentar recurs d'alçada contra l'ordre de 23 de maig de 2015 de cessament de la seva activitat comercial. En el recurs, entre altres al·legacions, demanava que se suspengués el cessament de l'activitat, ja que els perjudicis del cessament podien ser difícils o impossibles de reparar.
De l'informe tramès per l'Ajuntament de Barcelona se'n desprèn que encara no s'ha notificat a la persona interessada la resolució al recurs d'alçada que va presentar el 28 de maig de 2015.
El Síndic recorda que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació. L'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut en l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat en l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert. En aquest sentit, fa avinent que el termini màxim per dictar i notificar la resolució d'un recurs d'alçada és d'un mes, segons l'article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.