El promotor de la queixa manifesta el seu descontentament amb la manca de resposta a l'escrit que va presentar en data 2 de juliol de 2010 a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament de Barcelona, en el qual reclamava responsabilitat patrimonial del consistori municipal com a conseqüència d'una caiguda a la via pública.
Concretament, la persona interessada exposava que la caiguda havia estat en data 28 de juny de 2010 en un esvoranc fruit d'unes obres a la vorera de la plaça Urquinaona entre el carrer Jonqueres i Via Laietana, i aportava còpies de l'informe mèdic de l'atenció rebuda.
El Síndic s'ha posat en contacte telefònic amb les persones implicades en la tramitació de la queixa del reclamant, les quals han confirmat que la persona interessada ha estat citada per tenir vista de l'expedient en data 16 de maig de 2011, abans que es dicti la proposta de resolució.
En conseqüència, el Síndic ha posat en coneixement de la persona interessada les actuacions que escauen d'acord amb la tramitació de l'expedient administratiu que es va incoar en relació amb la seva reclamació.
Tanmateix, el cert és que d'acord amb l'article 13 del Reial decret 429/1993, de 26 de març, pel qual s'aprova el reglament dels procediments de les administracions públiques en matèria de responsabilitat patrimonial, el termini per resoldre aquestes reclamacions és de sis mesos, o el que resulti d'afegir-los un període extraordinari de prova.
És per aquest motiu que, amb la finalitat d'agilitar la resolució de l'expedient en què es part la persona interessada, i d'evitar dilacions indegudes del procediment, el Síndic recorda que l'Administració té l'obligació de dictar resolució expressa en tots els procediments i de notificar-la, i els titulars dels òrgans administratius competents per resoldre són directament responsables del compliment d'aquesta obligació dins del termini establert, d'acord amb l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.