Els pares d'un alumne refereixen que el seu fill pateix un retard evolutiu global que li impedeix parlar i caminar, que és molt sociable i li agrada estar amb altres infants, la companyia dels quals l'estimula molt. Expliquen que des dels tres anys és alumne d'un centre d'educació especial, però que arran de la bona experiència de l'escola bressol, van sol·licitar l'escolarització compartida.
L'Equip d'Assessorament i Orientació Psicopedagògica (en endavant EAP) va valorar l'alumne i va elaborar un dictamen favorable a l'escolarització compartida d'un dia la setmana a l'escola ordinària. De tota manera, aquesta proposta no va ser possible per manca de recursos de l'escola ordinària, i es va reduir l'assistència a aquest centre ordinari a una tarda la setmana. De cara al curs vinent, han estat informats que la situació és la mateixa, que només podrà anar a l'escola una tarda per manca de recursos.
El Departament d'Ensenyament informa que, mitjançant una reunió entre les parts implicades, es va decidir finalment que l'infant tornés al centre d'educació especial, per la qual cosa el Síndic finalitza la seva intervenció. Tot i això, aquesta institució suggereix que es faci un seguiment estret de l'actual règim d'escolarització, per tal de considerar, en un futur, la conveniència de reprendre l'escolarització compartida.