Resolució
Q-02966/2012 Disconformitat amb la manca de pagament d'unes prestacions reconegudes per resolució del Programa individual d'atenció

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Gent gran
Data d'inici 24/04/2012
Data de l'últim moviment 01/07/2013
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució
Síndica Municipal de Greuges de Terrassa Estudi inicial de la queixa

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de pagament de les prestacions reconegudes a la darrera resolució d'establiment del seu Programa individual d'atenció (en endavant PIA) d'acord amb el grau i nivell de dependència reconeguts mitjançant revisió del reconeixement de la seva situació de dependència.

Exposa que en data 4 d'octubre de 2011 es va emetre una resolució per la qual s'establia el seu PIA corresponent al grau III nivell 2 de dependència, que té reconeguts amb efectes des del 9 de novembre de 2009.

En aquesta resolució es determinava modificar la resolució emesa anteriorment i establir una prestació econòmica vinculada al servei residencial a favor de la persona interessada per un import de 1.084,15 euros mensuals.

Tot i això, la promotora exposa que encara no s'ha fet efectiva aquesta resolució i que va presentar una reclamació prèvia en data 20 de març de 2012.

Contingut

En vista de la informació tramesa pel Departament de Benestar Social i Família, el Síndic entén que s'ha resolt el motiu de la queixa plantejada, tot i que amb retard, ja que el Departament afirma que després de la defunció de la persona interessada s'havia regularitzat el pagament de les quantitats que havia meritat en concepte del reconeixement de la seva situació de dependència.

No obstant això, el Departament no indica si ha informat la família dels pagaments duts a terme perquè en facin la comprovació oportuna ni que hagi donat resposta a la reclamació presentada per la persona interessada en data 20 de març de 2012 en què demanava que es fessin efectives les prestacions que li havien estat reconegudes.

Per tant, el Síndic recorda al Departament de Benestar Social i Família que té el deure de donar resposta expressa a les queixes i reclamacions que li adrecin els ciutadans, i de proporcionar tota la informació necessària i requerida per conèixer la tramitació que s'ha donat als expedients de què són part interessada.

Tramitació

Data Administració Tràmit

25/04/2012 Síndica Municipal de Greuges de Terrassa Acusament de recepció
10/05/2012 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Sol·licitud d'informació a l'Administració
17/07/2012 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
20/11/2012 Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (ICASS) Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
19/12/2012 Departament de Benestar Social i Família Resolució
15/03/2013 Departament de Benestar Social i Família Vulneració
01/07/2013 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat