Resolució
Q-02998/2010 Manca de resposta de l'Ajuntament d'Alcanar a dos escrits

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu
Data d'inici 05/07/2010
Data de l'últim moviment 31/01/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament d'Alcanar Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament d'Alcanar a dos escrits que va presentar a les oficines municipals. En el primer, de data 2 de desembre de 2009, demanava una certificació relativa a una plaça d'aparcament, i en el segon reclamava resposta al primer.

Contingut

La persona interessada ha informat que ha rebut la resolució dictada per la Junta de Govern Local de l'Ajuntament d'Alcanar en sessió de 18 de maig de 2010 en què es desestimava la sol·licitud cursada el 2 de desembre de 2009.

En vista d'aquesta informació, el Síndic recorda a l'Ajuntament els deures legals següents:

1. Atès que l'Ajuntament no ha respost la petició d'informació del Síndic, aquesta institució recorda que les autoritats i el personal al servei de les administracions han de facilitar al Síndic les informacions, dades i documentació que els sol·liciti que estiguin relacionats amb l'objecte d'una investigació, de conformitat amb l'article 26,55 i 61 de la Llei 24/2009, de 23 de desembre, reguladora del Síndic de Greuges. 

2. La certificació de l'acord adoptat per la Junta de Govern Local en sessió de 18 de maig de 2010 posa en evidència una actuació administrativa irrespectuosa amb els principis generals que han de presidir el funcionament de les administracions públiques, com els d'eficiència i servei als ciutadans i els de celeritat en l'ordenació del procediment. Aquesta actuació tampoc no ha respectat el termini dels 10 dies que estableix l'article 58 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, quan assenyala que la notificació ha de ser cursada dintre del termini de 10 dies a partir de la data en què l'acte hagi estat dictat.

3. A més, aquesta actuació és contrària al dret dels ciutadans a una bona administració, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dintre del termini legalment establert, de conformitat amb l'article 22.1 d) de la Llei 26/2010, de 3 d'agost. 

El Síndic desconeix si, juntament amb la certificació de l'acord, s'ha informat la persona interessada de la possibilitat d'interposar un recurs, i recorda que l'omissió en la notificació del peu de recurs comporta que els seus efectes sorgeixin a partir de la data en què la persona interessada realitzi actuacions que suposin el coneixement del contingut i abast de la resolució o a partir de la data en què interposi el recurs procedent.

Tramitació

Data Administració Tràmit

20/07/2010 Ajuntament d'Alcanar Sol·licitud d'informació a l'Administració
13/10/2010 Ajuntament d'Alcanar Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
23/11/2010 Ajuntament d'Alcanar Reiteració posterior a la primera
24/01/2011 Ajuntament d'Alcanar Reiteració posterior a la primera
27/04/2011 Ajuntament d'Alcanar Reiteració posterior a la primera
26/01/2012 Ajuntament d'Alcanar Resolució
31/01/2012 Ajuntament d'Alcanar Seguiment finalitzat

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú- BOE.295 (27/11/1992)