El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'escrit que li ha fet arribar el Servei de Gestió de Recursos Humans de la Direcció General de Serveis Penitenciaris, en què li comunica que arran de l'entrada en vigor de la Llei 5/2012, de 20 de març, no pot gaudir de la reducció de la jornada compactada amb percepció del 100% de les retribucions, la qual li havia estat prèviament autoritzada.
La persona interessada exposa que arran del naixement del seu fill va sol·licitar la reducció de la jornada amb el 100% de les retribucions, a l'empara de l'article 24 de la Llei 8/2006. El 14 de febrer de 2012 li van notificar l'autorització de la reducció de la jornada durant el període comprès entre el 25 de juny de 2012 i el 14 d'octubre de 2012.
Un cop examinada la documentació facilitada per la persona interessada, el Síndic fa les consideracions següents:
L'article 97 de la Llei 5/2012, de mesures fiscals, financeres i administratives i de creació de l'impost sobre les estades en establiments turístics, modifica l'article 24 de la Llei 8/2006, de 5 de juliol, de mesures de conciliació de la vida personal, familiar i laboral del personal al servei de les administracions públiques de Catalunya. En virtut d'aquesta modificació s'estableix que la reducció de la jornada en un terç o la meitat per tenir cura directa d'un fill o filla menor de dotze anys comporta la reducció proporcional de retribucions.
Aquesta llei va entrar en vigor l'endemà de la publicació en el DOGC, és a dir, el 24 de març de 2012. Tanmateix, la Llei conté una disposició transitòria, la vuitena, en què estableix que les reduccions de jornada amb dret a percebre el 100% de retribucions a què es refereix l'article 24 de la Llei 8/2006 que han estat atorgades abans de l'entrada en vigor d'aquesta llei es regeixen per la normativa vigent en el moment que es van autoritzar.
Per tant, el Síndic entén que no s'ajusta a dret la comunicació que s'ha adreçat a la persona interessada en què se li desestima la reducció de la jornada que, prèviament, ja li havia estat aprovada.
Per tot això, el Síndic suggereix al Departament de Justícia que adreci un escrit a la persona interessada en què se li comuniqui que, de conformitat amb la disposició transitòria vuitena de la Llei 5/2012, pot gaudir de la reducció de jornada atorgada el 14 de febrer de 2012 durant el període que li va ser autoritzat.