Resolució
Q-03040/2010 Manca de resposta del Servei Català de Trànsit a una sol·licitud de reemborsament de l'embargament de 180 euros, corresponent a una sanció de trànsit que va ser posteriorment anul·lada.

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu sancionador i expropiació forçosa
Data d'inici 07/07/2010
Data de l'últim moviment 09/02/2011
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament d'Interior Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa exposa que en data 13 d'octubre de 2009 va rebre una resolució de la Tresoreria del Servei Català de Trànsit en què se li estimava el recurs de reposició interposat contra una sanció de trànsit i s'anul·lava la provisió de constrenyiment dictada en execució d'aquesta sanció.

Tot i això, en data 30 d'octubre de 2009, se li va remetre una notificació de diligència d'embargament de compte bancari amb detall de l'embargament practicat de 180 euros per concepte de la sanció anul·lada, i encara no se li ha abonat aquest import, segons exposa la persona interessada.

En data 15 de març de 2010 el promotor va trametre un escrit de reclamació economicoadministrativa a la Tresoreria del Servei Català de Trànsit en què exposava la situació en què es troba, respecte del qual encara no ha rebut resposta.

Contingut

En l'informe tramès pel Servei Català de Trànsit s'exposa que aquesta entitat va comunicar a l'Agència Estatal d'Administració Tributària (en endavant AEAT) l'anul·lació del constrenyiment. Tot i això, l'AEAT de Barcelona, segons s'informa, ha comunicat al Servei Català de Trànsit que, efectivament, es va efectuar el cobrament de 180 euros en data 26 d'octubre de 2009, amb posterioritat a l'anul·lació de la sanció a nom del promotor, i que aquest import es troba dipositat al compte de l'AEAT.

Així mateix, s'informa que la devolució d'aquest import no pot ser efectuada d'ofici i que la persona interessada ha de sol·licitar la devolució de l'import mitjançant un escrit adreçat a l'oficina tributària, unitat de menor quantia, devolució d'ingressos excessius.

No obstant això, des del Servei Català de Trànsit no s'ha donat resposta a l'escrit presentat per la persona interessada en data 15 de març de 2010 en què sol·licitava la devolució de l'import embargat.

Per tant, el Síndic insta el Departament d'Interior a complir el deure legal de donar resposta expressa a les sol·licituds dels ciutadans, d'acord amb el que estableix la normativa vigent, i en concret l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.

A més, el Codi de bones pràctiques administratives, aprovat per resolució del Síndic de Greuges el 2 de setembre de 2009, recull com a principi VIIè el "deure de respondre expressament". En aquest sentit, el Codi recull que "l'Administració ha de respondre expressament les peticions que li formulin les persones i ha de dictar resolucions expresses en tots els procediments".

Amb aquestes consideracions, el Síndic finalitza aquí les seves actuacions en aquest assumpte.

Tramitació

Data Administració Tràmit

02/12/2010 Servei Català de Trànsit SCT Sol·licitud d'informació a l'Administració
20/12/2010 Servei Català de Trànsit SCT Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
09/02/2011 Departament d'Interior Resolució

Normativa i jurisprudència

Normativa

Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya - DOGC.5686 (05/08/2010)